VårRuset!

Jodå, jag kom iväg till slut :P Jag gick hemifrån 16:35, och tog bussen till Älghult, där jag mötte upp med Tfans syster Marie, hennes dotter Emmy, och fyra av Maries kompisar. Efter några vändor hem till nästan alla tjejer för att fixa/hämta/lämna något, var vi till sist på väg in till Växjö.
 Största problemet där inne var parkeringen. Den plats som Marie brukade parkera på var nu reserverad till personal på lasarettet, så vi fick åka ner till stora grusplanen vid spåret, som de flesta andra. Skramlade ihop parkeringsavgift och knatade iväg. Jag lyckades hitta efteranmälan med en gång, och fick snygg nummerlapp efter att jag fått tömma plånboken. :P Det är inte gratis att svettas serru :P
 Passade på att lämna in både min och Maries kameror på värdeinlämningen, för det kändes inte helt oki att låta den ligga i min obevakade ryggsäck, ihop med 8000 andra väskor och kassar.
 Det fånigaste på dagen var väl Friskis och Svettis uppvärmningen i startledet.. När man står 8000 pers på samma ställe, så finns det inte mycket utrymme för benlyft och rumpknip kan jag avslöja... :)

Jag stod med Marie och Emmy i andra startled, det som var markerat med "springa" , ledet framför var "springa fort" och ledet bakom "jogga" Det är avancerade grejjer på landet :D Största problemet under Ruset var folk som antagligen inte springer vanligtvis, men trodde att de skulle klara att springa fort iaf :P Efter ungefär 3 minuter kom det en brant backe och där var det många som bara stannade, och kloggade igen hela kalaset :P
Det gick bra för min del, jag höll ett bekvämt tempo och sprang nog om många fler än som sprang om mig :) Halvvägs igenom fick jag som vanligt skoskav *nya strumpor! Måste haa!*, men jag övertygade mig själv om att det inte var så långt kvar :P Kom in i mål på 28.27, ungefär en minut efter Marie, som springer ofta och är veteran både på VårRuset och Tjejmilen.. Nöjd!

Efteråt var det genomgång av gratisartiklar och picknick..

Idag har jag jobbat, som vanligt. Gick bra. Jag tejpade mina fötter imorse, så jag led inte av mina blåsor från Ruset :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0