Bloggtorka :P

Jodå, jag kom hem från skogen denna gången med :)
Vi hälsade på min moster på torsdagen. Naturligtvis började det snöa bara för att mamma och jag för en gång skull åkte iväg någonsatnns utan män, barn eller hundar :P Det var oki hela dagen, tills vi skulle åka hem. Då började det kräksnöa :P Men innan dess hade vi trevligt. Mormor hade kommit dit med förhoppningen att få träffa Aimée, men hon var ju på dagis :P
 Precis när vi skulle köra var det som om snön som fallit hela eftermiddagen till slut mättat marken, för nu började det lägga sig. 10 minuter efter att vi kört föll det pannkaksflingor, vägen blev kritvit och sikten med. Mamma körde med fyrhjulsdrift och all-yeardäck, och vi tuffade fram i 50km.. Men fram kom vi ju iaf :)
När jag väl kom till växjö var klockan 17:05. Min buss skulle gå 17:35, en linje med byte. Men när jag kom ut på stationen så stod det en klunga folk vid hållplatsen för busslinjen som går hela vägen till Alstermo. Så jag tänkte att det kanske gick nån buss 17:10, som jag bara missat i tidtabellen. 17:13 var jag inne på bussen.. Då visade det sig att bussen jag satt på skulle ha gått 16:50.. :P Den hade varit ute på industriområdet för att plocka upp folk, och där ute var det samma trafikstockningar som mamma och jag mötte på väg in i stan. Så på det viset slapp jag vänta och dessutom slapp jag byta buss. Wiie! :D

I lördags var vi på det obligatoriska Alla helgonafirandet hos svärmor. Aimée lekte som en galning hela eftermiddagen. Skötte sig jättefint med, och dök inte ner i godisskålen bara för att den ställdes fram. Utan hon väntade tills farmor frågade om hon hade fått, och tills fasters man Urban gav henne skålen och bjöd :) Dutti tjej! :)

Igår campade hela familjen i långgarderoben bakom vårt sovrum. Vi fick bort den sista eländiga tapeten, så nu är det klart för en slipning, innan det är dags för målning. Planen är att Aimée och jag ska åka en runda till mamsen nästa vecka, så målar Tfan golvet med. Målet för garderoben, bebisrummet som det ska bli, är att den ska vara färdig till slutet av november/början av december. Så att jag kan hjälpa till, innan jag blir, eller rättare sagt, min mage blir en egen världsdel. Och sedan kan vi piffa där inne under december, i lugn och ro. Klart till jul, långt innan bebis kommer :)

Idag har jag häckat vid symaskinen och telefonen. Jag har sytt och broderat ett par byxor som Aimée ska ha på dagis på onsdag, för då är det tydligen maskerad. Sedan sydde jag färdigt bodysuiten som jag började med förra veckan. Dessutom hann jag nästan med ett par bebisbyxor i brun, härlig velour, kantad med rosa mudd.
Pratade med mamsen en stund, och väntade på att försäkringskassan skulle ringa upp. Jag ringde dit förrförra veckan och lämnade meddelande, samt för en vecka sedan, fortfarande inget svar. Dessutom försökte jag nå handledaren på egen hand, men det funkade inte heller.  Får koppla om telefonen imon.
Hämtade Aimée på dagis. Hon var så himla trött, hon stod i hallen och stirrade rakt fram bara när jag kom. Tackes tjejen. Men hon sov en stund när vi kom hem. Sedan var vi på ica. Efter fika så byggde vi med Duplo, innan vi gick upp på hennes rum och letade upp Tfans gamla Briojärnväg :) Det tyckte hon var kul.

Imon ska Tfan och jag in till stan, och Aimée ska vara på dagis länge imon med. Jag ska till min nya läkare på Vuxenpsyk, och Tfan ska med som moraliskt stöd. Det ska bli.. intressant..

Puh! Vilket inlägg! Måste vara nytt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0