Bra dag!

Var sjukt trött när jag vaknade imorse. Det kändes att hela förra veckan var annorlunda mot den normala vardagen, plus att hela helgen har varit uppbokad. I fredags var både Aimée och jag lediga, men då var Aimée på ett hemskt humör, vilket var väntat efter veckans äventyr..

Idag, å andra sidan, var himmelsk i jämförelse :) Aimée fick åka vagn till dagis, som hon önskade. Hela morgonrutinen flöt på utan bråk eller gnäll. Knatade hem och surfade lite, sedan började jag på Aimées Luciautstyrsel. När dagis ska lussa har Tfan och jag bestämt att Aimée inte är någon Lucia.. Jag var aldrig Lucia när jag var liten. Jag minns så väl mitt första luciatåg.. Det var sex lucior, varav en pojke, osså Malin och jag som var tärnor... Så Tfan och jag bestämde att Aimée är en typisk pepparkaksgumma.. Flicka.. :D Så idag har jag klippt ut en tunika i brun velour, och ett par byxor som ska matcha. Byxorna, som jag även hann sy lite på idag, består av två 70talskökshanddukar, som jag fyndade på loppisen för 20kr/st i höstas. De är beige i botten med ett enkelt brunt mönster på. Kommer bli super ihop med brunt muddtyg :)
Iaf.. Tappade ämnet lite där :P
Jag pratade med mamsen en stund innan jag knatade bort till dagis och överraskade personalen med att hämta tidigt en måndag. Aimée ska ju inte gå långa måndagar mer, eftersom jag inte skulle jobbat idag :) Hon fick knuffa sin vagn hemåt. Hon halkade på en isfläck på vägen hem, och var helt förundrar över att det kunde finnas is på vägen :)

Efter en stunds filmtittande somnade jag till, och vaknade av att Aimée snarkade i mitt knä :) Vi var båda en smula groggy i hjärnan efter helgens ikearesa och födelsedagskalas :) Jag passade på att sy lite extra på byxorna medans Aimée sov.
Sedan kom TFan hem och vi begav oss till Ica. Skönt att inte vara trött och irriterad när han kom hem :)

Resten av eftermiddagen och kvällen har flutit på utan jox, bortsett från att pelletsen hade tagit slut, så att pannan hade slocknat. Så när det var bad och duschtajm så fanns det bara badvatten till Aimées balja :P Men vi kan duscha senare.

Jag är frusen.. Fast det kan ju ha med bortfallet av pellets att göra.. :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0