Fredagseftermiddag...

Vi är sjukligt uttråkade här hemma, Aimée och jag. Vi har varit ute med Tfans brorsbarn och deras mamma, matat ankorna med hur mycket bröd som helst... Den familjen är tydligen allergiska mot den sista decimetern på limpan:P
Sedan gick vi till ica och handlade, mitt i det värsta "ta-sig-in-i-butiken"-kaoset ringer min mobil, och det visar sig att jag har två missade samtal från hemligt nummer. Jag hatar hemliga nummer!! Jag vet ju inte om det är någon myndighet som bara måste få tag på mig, eller nån jag känner som bara har hemligt hemnummer.. Morr..
 Handlade massor inför morgondagens kalas. Aimée var ju med och skötte sig bra.. Efter en pratpaus utanför kusinernas hus knatade vi hemåt igen.

Väl hemma visar det sig att vi hade två missade samtal på hemtelefonen med, hemligt nummer där med. Försöker baxa in barn, varor och vagn när en gammal skolkompis ringer.. Han trodde att jag var i en butik inne i växjö.. :D Näe, du, bara ica i Alstermo :)

Får till slut in allt i huset. Skrapade fram mellanmål efter att jag suttit ner och vilat bort förvärkarna en stund. Passade på att ha lite fruktstund med, efter smörgåsarna.

Just nu står middagen i ugnen, kotletter i soya och creme fraiche. Det låter knas, men är supergott. Svärmors recept :) Börjar bli dags att skala potatis med, Tfan kommer väl hem framåt 16:00, och då vill jag helst att middagen är klar. På så sätt hinner vi med mer tillsammans resten av dagen. Ska ju handla en gång till, och bebisrummet skulle ha lite "latmaskfog", eftersom vi fick upp de sista masonitskivorna igår. Målet är ju att rummet ska vara färdigt tills på måndag, det börjar bli lite tajt faktiskt.. :) Har fått in mattan vi köpte på ikea iaf :P Fast den får jag väl ta ut när vi ska måla, iofs så ska ju golvet täckas, så jag kan ju lämna mattan under täckplasten om jag tvunget tycker att den ska ligga kvar..
Nu tror jag minsann att jag babblar för sakens skull..  Nått sytt blir det iaf inte idag.. Nu var det potatisen med..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0