Ikea avklarat.

Jupp, vi är hemma igen, alla är med och vid liv. :P

Aimée passade på att snora ihop totalt i bilen till Kalmar. Hon är inte sjuk ofta, men hon har en tendens att passa på när det är som minst passande. Det gick ganska bra ändå. Det finns ett par nackdelar med Ikea i Kalmar, och det är att det har en tendens att bildas flaskhalsar på vissa ställen och att genvägarna är dolda bakom stängda dörrar.. Men en fördel är att i Kalmar finns Becky, och hon kan knata igenom Ikea i sömnen, med ögonbinden, gåendes baklänges, och ändå hitta en 3centiliters skål i ett hörn, under ett skynke, utan belysning... :P Häpp! :D

Största eländet under Ikeabesöket var matpausen. Först väntade vi för länge innan vi vände mot matsalen, sedan hade vi, eller rättare sagt jag, lovat Aimée att hon skulle få en kaka för att hon satt så fint i vagnen, och man köper tydligen mat och kaka samtidigt, vilket resulterade i att Aimée bröt samman totalt och vägrade äta.. Tills jag bröt ihop och gav henne chokladbollen istället för mat. Lugn och ro, men min hjärna var gröt. Najs. Vid sånna tillfällen saknar jag rökningen..
 Men sedan kom Becky, och då fick Aimée i sig ett par köttbullar av bara farten, och glömde bort att vara ledsen och arg.

Vi fick med oss det mesta hem. Alla bilder som skulle ramas in fick ramar, Aimée fick nytt täcke och madrass, en större byrå samt bäddset, vi kompletterade lite tallrikar och ett par skålar, vi bestämde att vi skulle ge fan i att köpa lampa för varenda gång vi gör det så ångrar vi oss när vi kommer hem, svarta julgranskulor behövdes eftersom mina gamla är i glas, 2 ramar att spänna tyg på, en trasmatta till barnkammaren, present till Tfans syster och en tvättkorg till Tfans bror.
 Precis när vi hade lastat in allt i bilen började det spikregna på oss.

Stannade till i Nybro och handlade på Kvantum. Aimée var duktig och gick själv genom affären. Och det mesta vi skulle ha kom med hem.

Förvärkarna  höll sig i schack idag. Bebis, å andra sidan, lever rövare i magen och har så gjort de senaste sju timmarna.. Härligt.

Snart ska jag sova, och imon ska vi på kalas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0