Kalasen avklarade :)

Jodå. Det blev kalas igår med. Sista 25års kalaset! Ganska skönt att ha dem avklarade nu, men lite tråkigt med ju.
Igår var iaf min familj här och hälsade på. Mamma, pappa, lillebror, mormor, och moster och hennes kille. Riktigt trevligt, Aimée blev bortskämd som vanligt :P
 Det var hon iofs inte ensam om :) Jag fick jättefina presenter! Jag fick ett presentkort på Bohaget av lillebror och lillasyster, supernajs! Mamma och Uffe hade köpt ett äkta pärlhalsband med färgade pärlor som nästan såg ut som små blåbär :) Jättefint, osså funkar det till vardags med och det är viktigt! Annars blir det aldrig av att jag använder smyckena jag får, det måste funka till Nikitajeans och DePalma-t-shirt! :D
 Mormor gav mig en av hennes tavlor, osså en sån fin grej som jag aldrig skulle ha råd att köpa själv. Den hänger bra på fondväggen i matrummet.. Moster hade glömt sin present! :D Hon skämdes, men jag tyckte mest att det var kul, speciellt eftersom de hunnit ända hit innan hon märkte att alla andra hade kassar med sig, och började undra var hennes egna kasse var :) Hennes man hade med sig förstoringar från en utställning som Smålands Museum hade i våras. Den handlade om svenska högtider, bröllop, dop, begravningar och sådant, i olika tider. Där användes tre bilder från vårt bröllop, och de fick jag igår. Roligt med förstoringar!

Idag är det pyssel på hög nivå :) Aimée och jag var och handlade på förmiddagen. När vi kom hem började vi med en lussedeg. Vårt sammarbete funkade ganska bra tills degen skulle jäsa, då hällde Aimée salt på bänken.. :P Härligt. Det gick ganska bra att baka ut lussekatterna med, Aimée höll sig sysselsatt med sin degsnutt tills jag var färdig med katterna. Pratade med mamsen medans katterna jäste, Aimée jäste med några russin framför Pettson och Findus julkalender.
Under tiden Aimée och jag bakade, var Tfan uppe i bebisrummet och målade. Där är han än iofs. Han vill bli färdig, och det kan jag förstå. Första strykningen idag, kanske en efter jobbet imon, sedan är det klart. Pappa Uffe var där uppe igår med och kollade vart det skulle dras el någonstanns. Han bestämde att det behövdes ett uttag mer än vi hade planerat, plus en taklampa där skötbordet ska stå. Det ska nog bli jättebra.

Nu käkar vi mellanmål. Sedan är det meningen att Aimée och jag ska knata bort till Bäckparken. Idag är det julskyltning i byn, och då ska det förskräckliga lysträdet tändas. Jag gillar det inte personligen, idén är ju bra men det är sällan bra utfört :) I år har de dessutom satt en jättelik adventsljusstake på taket till sporthallen. Den syns från vårt sovrumsfönster, jag såg den nämligen igår när de testkörde den.. Huvvaligen. Jag ska nog ha kameran med mig ut :) Jag misstänker att detta schabrak kommer att passa Aimée perfekt, och det är ju huvudsaken :) Förhoppningsvis kommer vi att träffa bästisen Nova och hennes mamma Lena med, då blir det ännu roligare :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0