Sista långdagen på dagis..

Jupp, sista riktigt långa dagen på dagis för skrutteplutt. Jag tog tillfället i akt och åkte in till stan. Planen var att det skulle handlas julklappar, men det blev inget med det. Å andra sidan blev det annat köpt, som faktiskt stod på listan jag hade med mig..

Niferex -jag bara älskar järntabletter, som man inte får ta när man har ätit, eller druckit te, eller mjölkprodukter.. :P
Vinterskor -Inget nödvändigt egentligen, men när man är gravid är det extra viktigt med fina och sköna kläder. Mina vanliga vinterskor har snörning och tar kolen på mig varje gång jag ska gå ut.. Så nu blev det dra-på-stövlar.
Gravidkjol -Firar min 25årsdag imon, och då vill jag vara fin, så en Po.Pkjol blev det.
Barntyg från Åhlens -Världens sötaste djungeltyg, om man ska vara petig, som ska bli draperi till skötbordet och tygtavla i bebisrummet.
Sytråd och trikånålar till symaskinen -Jag är en jävel på att ha ihjäl mina nålar när jag syr. Dessutom blev jag superglad när jag hittade brun sytråd på 1000metersrulle, eftersom 200meter går åt på ett par dagar.
Adventsljusstake-pyssel -Efter att ha läst Pandurokatalogen 200 gånger, bestämde jag alldeles själv att i år ska vi inte alls ha vanlig adventsljusstake. Jag ska pyssla ihop den själv, så jag köpte ett fat och lite prydnadsmojs att grejja med.. :)

Inte en strumpa eller gravidtrosa så långt ögat kunde se. Skönt det, finns knappast deppigare saker att lägga pengar på. Provade lite gravidkläder på HM och höll på att kasta upp frukosten. Vad är det för fel på HM??!! Varför måste alla gravidtoppar falla rakt ner från magens topp? Jag bara undrar, eftersom det får gravida att se ut som hus! Jag vill inte ha ett tält på mig när jag bär en bebis i magen.. Då kan jag likaväl klippa hål i ett påslakan.. Så det blev inget shoppat på HM. Lika bra det. Tacka vet jag Mamalicious :)

Om en halvtimme ska Aimée hämtas på dagis. Jag hoppas att hon har haft roligt.. Hon är inne i en fnasfas just nu. Igår satt hon och var allmänt rolig vid matbordet, varpå jag säger till Tfan " Ibland är hon ju väldigt rolig!" Aimée tittar på mig och säger "Neeeeej, jag heter inte Väldigt, jag heter ju Aimée" :P Knasboll!! Höll på att flina ihjäl mig :)
I Torsdags hade hon varit på teater med dagis, och höll på att missa bussen dit för att hon hade fullt upp med att promenera runt med dockvagnen och prata i telefon inne på Blåklockan :)

Puh! Jag börjar redan bäva inför morgondagen! Det är ju roligt att fylla år, och med kalas med för den delen.. Men alla förberedelser! Hoppas att Aimée är på gott humör under förmiddagen.. Efterrätten har jag inte ens tänkt på.. :P Städa med! Och var ska alla få plats? Vojne..

Idag fick jag förresten mina papper från F-Kassan, med min sjukanmälan som jag skickade in sjukintyg för, 6 oktober.. Jag undrar om jag kommer att få de pengarna innan jul.. :P Får ha Tfan till att hjälpa mig fylla i dem..

Nu ska jag.. Vila en stund innan Aimée ska hämtas..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0