Torsdag...

Det är lugnt idag.. Hittade just månadens dagisräkning, och insåg att jag faktiskt inte har råd att köpa julklappar i november. Skitkul, då betyder det att jag får tokshoppa mellan bidrag (20/12) och julafton.. Wiie, som fan. Det lär bli en del internetshopping i år. Tråkigt, men så är det.. Vad ska man göra?

Aimée har varit på dagis, och håller på att vakna från en vilopaus. Hon fiser illa, så hela rummet stinker fis.. Behövder jag nämna att hon inte får russin längre? Fast, å andra sidan så äter barnen tydligen snö när de är ute med dagis, och det kan ju göra en del :P Inte idag dock, eftersom all snö försvann igår, och bara lämnade blask efter sig

Igår var dagis stängt, så Aimée och jag tog bussen till Älghult, och faster Maries dagis (föräldrakooperativ) Gullvivian. Där trivdes Aimée som en fisk i vattnet :) Märkligt att olika förskolor kan vara så olika, dessutom till det positiva där det inte arbetar en enda utbildad personal.. Jag förstår att kommunerna vill ha utbildad personal, men ibland tror jag att det går till överdrift, för ibland kan det visa sig att den outbildade personalen är den som går bäst ihop med barnen, och kanske personlig lämplighet borde gå före utbildning? Jaja, jag vill inte göra någon upprörd, så jag lämnar ämnet där...

Åh, jag är så sugen på att köpa ett PS3 till Tfan i julklapp,men.. Jag har definitivt inte råd. Och ifall jag skulle ta mig råd, skulle Tfan få spader på mig... Det är låååångt över vår julklappsbudget, och det skulle betyda att jag skulle ha det att betala av på i fyra år framåt, utan att överdriva... Jag får helt enkelt hitta på något annat... Twåk...

Har hunnit sy lite grann idag, började på en nu bodysuit och denna gången tror jag att jag fick till halsringningen bättre. Men det går lite långsamt nu, för bebis knölar mycket, ihop med alla förvärkar.. Men snart är det ju över...

Nu ska jag fixa saft till kiddo.. :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0