Utflykt!

Sitter vid datorn och segar. Har lämnat Aimée på dagis, ska strax hämta igen. Vi ska åka hem till mamsen och umgås. Så får Tfan en chans att måla golvet i bebisens rum, ifall han orkar. Han har haft migrän inatt med. Jag tror att det är vädret. Vi har haft eländig regnstorm här det senaste dygnet, och senast han hae migrän så hade vi snöoväder...

Iaf! Jag har packat nästan allt. Igår kväll fick jag sätta mig och sy ett par badbyxor till Aimée. Vi ska åka och bada i Alvestas simhall med hennes mormor och morfar idag, och smart som jag är så insåg jag igår att hennes baddräkt är för liten. Den var egentligen trång redan i slutet på sommaren, och nu är det fullständigt omöjligt att få på den.
 Så jag fick ge mig ner i tyggömmorna, och lyckades mot alla odds hitta ett tyg som man kunde använda som badplagg. Blått med ljusblå blommor på, lite Billabong sådär. Tanken tror jag var att det skulle blivit ett linne till mig själv för typ fyra år sedan :P Så det kan bli :) Men ett par badbrallor blev det iaf!  Ska bli intressant att se om hon över huvudtaget tänker ha dem på sig.. Fast det är klart, får man bada så :)

Imorse var min dotter världens segaste. Det började så bra med uppstigningen och frukost, men tog det tokstopp :P Till slut satt hon utan ytterkläder i vagnen och skulle tvunget åka vagn till dagis. Hon som nästan aldrig åker vagn annars! Dessutom försökte jag förklara för henne att vi faktiskt inte kunde gå någonstanns alls så länge hon inte steg ur vagnen så att jag kunde klä på henne ytterkläderna.. :P Suck! Vissa dagar tröttnar jag på att vara mamma. Särskilt dagar som det spöregnar 07:45 på morgonen och man ska släpa sig till dagis.. Meeen, det går ganska snabbt över :P

Nu ska jag packa ner kamera och mobilladdaren..Sedan är jag i stort sett färdigpackad, bara smågrejor som får vänta tills vi ska gå.. Måste bära upp bilstolen med..
Hämta på dagis först!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0