Buskisbarnvakt.

Igår var det lördag! Tfan och jag var bjudna på Buskis och middag av Tfans chef. Så strax innan 13:00 kom svärmor och hennes man, som skulle agera barnvakter. Aimée glömde bort att hon brukar ha 30-45 minuters invänjning på alla som kommer, med det kan kanske ha varit för att jag förberett henne på att de skulle komma. Och att hon dessutom skulle få leka med dem själv hela dagen, medans vi skulle iväg en sväng.
 Precis när vår skjuts kom och jag började knyta mina skor, började Aimée med sin mamma-gråt. Som om skoknytningen inte vore tillräckligt komplicerad som det är, med ett bowlingklot på magen :P Vi hann 30 sekunder hemifrån innan svärmor ringde och berättade att Aimée tystnat när vi stängt dörren. Skönt! :)

Väl hos chefen fick vi lite fika, innan vi åkte vidare till Kalmar och buskis. Föreställningen var kul, fast att jag föredrog andra akten, när det var mindre "buski-kal" *buskis-musikal* och mer sketcher.
Efter buskis var det smörgåstårta och efterrätt hos chefen igen. Tiden flög iväg och vi hade väldigt trevligt.

Tfans mamma kom och hämtade oss i Målerås. Aimée hade varit glad och på gång hela eftermiddagen. De hade varit borta hos Tfans bror och hans familj, och flickorna hade lekt en massa. Sedan hade Aimée somnat vid en Findusfilm halv åtta på kvällen :)
 Hon vaknade till när vi kom hem, och var grinig nån halvtimme, men somnade om.

Idag verkar det vara en skruttig dag. Det bara regnar, och Aimée har fått för sig att hon ska "äta nånt" hela tiden.. Dessutom måste vi handla. Bleä...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0