Jobbig natt..

Usch! Hade svårt att sova inatt. Hade förvärkar när jag gick och la mig. Tfan hade handen på magen och sa att bebis rörde sig där inne, men jag kunde bara känna förvärkarna.. Till slut la sig magen som den skulle, men då hade jag träningsvärk istället. Det tog nog en timme innan jag kunde somna, sedan vaknade jag under natten med ont i ryggen. Jag antar att jag har snedbelastat under förvärkarna igår. Dessutom kommer magen igång med så mycket värkar, så jag fick stiga upp extra bara för att gå på toaletten..
 Till slut vaknade jag av att Tfan steg upp, en stund senare gick han till jobbet. Kändes ganska lugnt, tills jag kom på att nu för tiden börjar han kl 06:00, så klockan var 05:50, en hel timme innan det var dags för mig att stiga upp :P

Hittade Aimées vante på dagis när jag lämnade henne imorse. Det var ju bra. Å andra sidan viskade en dagisfröken något till Aimée precis när jag skulle gå, som gjorde att hon fick ett mammautbrott. Tack så mycket.

Läste Annika Lantz bok igår innan sovdags. Innan sonen kommer ut ältar hon att hon minsann bär på 13 kg extra... 13 kilo!! Jag hade varit lycklig om jag klarat mig undan med 13kg.  Bara själva graviditeten väger 12.5kg. Lägg sedan till extra vätska i kroppen, några kilo för att du inte kan röra dig som du brukar, och ett par kilo orsakat av onyttigheter och extra mat du unnat dig under de senaste nio månaderna. Nu menar jag inte att det är fel på en om man inte skulle gå upp över de där 12.5kg, men det är mycket vanligare att gå upp bra mycket mer än det. Att gnälla över 13kg känns fånigt..

Jag är glad om jag kan hålla mig under 20 kilos-strecket denna gången. Jag kom inte upp i det under förra graviditeten, men jag är väl medveten om att jag kommer att bli större denna gången. Magen ligger redan fem veckor före i storlek, och nu kan jag inte ens promenera till ica p.g.a förvärkarna. Gravidgympa är inte att tala om :)

Den motion jag tänkt klara av idag är gå till frisören och se om de har någon tid för mig idag. Sedan ska jag hämta Aimée på dagis. Det är det nödvändigaste. Förhoppningsvis ska jag kunna vara ute med Aimée en stund med, så att hon får leka av sig.

Nu måste jag äta något...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0