Mödravården...

Jodå. Idag bär det av till mödravården i Lenhovda. Irriterande att vara tvungen att åka dit för att åka på 30 minutersbesök.. :P Men tydligen går det inte att ta med våra journaler till Alstermo :P

Ska iaf mäta sf-mått.. Hjärtljud och blodprov var det med. Huvva! Är inte speciellt förtjust i blodproven, men vem är det, egentligen? Det ska nog gå bra. Bebis är igång som vanligt. Igår, mer än vanligt... Det känns som om denna bebisen är mer aktiv än Aimée var. Jag som tyckte att hon var igång hela tiden. Eller så kan det vara så att jag led mer av att vara gravid förra gången, så att jag hade fullt upp med att må dåligt och inte märkte Aimée på samma sätt som jag gör med denna bebisen. Denna gången mår jag riktigt bra. Jag njuter av att vara gravid på ett helt annat sätt, och är inte alls lika chockad av graviditeten som förra gången.. Att jag fick en superfin gravidklänning på posten igår, gör saken ännu bättre! :)

Aimée är på dagis. Hon fick naturligtvis ett "Inte-vila-dagis"-anfall när jag skulle gå. Normalt sett så hämtar jag henne efter att hon ätit, innan vilan. Men ibland ska hon stanna längre, och måste då vara kvar över vilan. Detta har blivit ett mantra för henne, inte ila dagis,inte ila dagis  Vilket blir lite jobbigt precis när man ska gå. Värst är det nog för personalen när hon börjar på det mantrat precis när de ska äta :P Men det har blivit mycket bättre, och det är sällan det kommer fram. Nu blir det tyvärr flera långa dagar denna veckan, men samtidigt måste hon lära sig att varje dag inte är den andra lik. Det kan hända nya oväntade saker, utan att världen går under.. Det brukar iaf aldrig hålla i sig någon längre stund, och hon är nästan alltid på gott humör när jag hämtar henne, oavsett om det är övertid eller inte..

Igår skulle vi fått besök av Becky, men det blev inställt. Hoppas på att hon kommer förbi idag. Kunde vara kul, eftersom vi inte setts sedan vi var på öland senast.. Då var det ju fint väder! Sol och bad! Känns som hundra år sedan :P Kunde vara roligt att träffa henne innan magen tar över min excistens :P

Ska sticka vidare på Tfans vantar, en gjord, en kvar :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0