Snudd på arbetsdag.

Jodå, jag åkte hemifrån i vanlig ordning, efter att ha tvingat iväg mig själv :P Jag hade inte alls lust med något över huvudtaget idag. Men iväg kom jag, in till stan, med en bebismage full av förvärkar. Knatade ner på HM, shoppade strumpbyxor, eftersom jag fått klänningsdille :) Pocketbok på Åhlens blev det med, Annika Lantz 9½ månad. På väg mot stationen höll förvärkarna i sig, och jag började inse att det här inte skulle gå. Kollade busstiderna, men det gick ingen buss hemåt förrän 17:55, då var klockan 14:30. Så jag tog bussen till Alvesta istället. Träffade mamsen och syster på byn, informerade mor om mitt kroppsliga tillstånd som i sin tur informerade mig om att jag inte fick jobba, i stort sett :P
 Jag passade syster medans mamma handlade, sedan åkte vi till lägenheten, fikade lite, mamma diskade och plockade ihop väska till syster. Mamma skulle ta med syster hem till dem igen, bara lämna mig vid bussen först. Vi hann precis :P

Väl på den överfulla bussen ringde jag till Tfan. Frågade vad han hade för sig, laddade mobilen sa han. Skulle jag med behöva, för jag hade bara en batterifnutt. Har du laddaren med dig då, undrade Tfan.. Näe, men jag kommer hem ikväll :P Tfan blev överraskad, glad över att slippa vara ensam, men inte lika glad för mängden förvärkar..

När jag väl kom hem till byn blev jag tvungen att knäppa upp jackan för att min mage skulle få plats. Den får en helt annan form av förvärkarna. Dessutom finns det få saker som är värre än att vara gravid och ha mycket förvärkar.. Det skulle i så fall vara gravid, förvärkar, kissnödig och tvungen att promenera för att komma hem till toan.. Där har ni mig 19:10 i eftermiddags..

När jag väl tagit mig hem, satt Tfan med Aimée vid marbordet. Kvällsmat! Jag höll mig undan, för att Aimée inte skulle få ett mamma-anfall innan läggdags. Å andra sidan råkade hon se min ryggsäck i hallen när Tfan borstade hennes tänder. Hon tyckte det var konstigt att mammas väska och skor var hemma, när mamma jobbade.. :P
 I säng kom hon iaf, och nu sitter vi här. Trötta klubben. Fastställt är dock att det blir inget jobbat för Fia innan läkarbesök 6 oktober. Det kan ju vara influensan vi har nu med, som gör mig känslig, men vi vill vara på den supersäkra sidan. Vila står på schemat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0