Wihiie!!

Idag har mamsen varit här, och vi har campat på byns frisörsalong :) Mamma skulle få slingor och klippning, och eftersom som hon har samma tjocka hår som jag så tog det nästan två timmar bara att slinga håret :P Men mamma blev nöjd, väldigt fint blev det. Aimée var med ett par timmar efter dagis med, skötte sig jättefint och var snäll hela tiden.
När mamsen var färdig knatade vi bort till pizzerian och åt lite. Jag har en bebis ivägen i magen, så jag tog med mina två tredjedelar som blev kvar hem till Tfan. Aimée åt lite av en hamburgertallrik och verkade nöjd. Knatade tillbaka hem igen.
 Vi har hemma 15:15 ungefär. Aimée satte sig vid en film och jag började greja med diskmaskinen och lite handdisk, innan Tfan kom hem..

Var på ica en vända med, innan Aimée och jag duschade för kvällen. Hon har ju varit igång så idag, och inte sovit middag heller, så hon somnade som en stock 19:10 :) Skönt med lugn och ro :P
Allvarligt talat, så verkar det som hennes värsta trots har lagt sig nu. Hon får ju fortfarande utbrott, men det hör ju till :) Men hon har lättare att ta motgångar helt plötsligt, och har fått ett jämnare humör.. Vilket betyder att mami osså har ett jämnare humör :D

Åter till rubriken :)

Vi har beställt vagn! Och ännu bättre, fått bekräftelse på att den är skickad och på väg!! Wiiie!! Det är sjukt fånigt, men bara när man fått barn förstår man hur mycket en vagn kan betyda :P Jag antar att det är som att köpa bil, för vissa är det skitviktigt vilken bil man har, andra vill bara ta sig från hit till dit.. Men, iaf. Vi har beställt en Bugaboo Cameleon, mörkgrå bas. Skitbra! Samma som vi hade begagnad med Aimée. Nu vet vi ju att den funkar, så då fick det bli en ny. Köpte till snöhjul med, Alstermo har ju inte världens bästa snöröjning :P Vi funderade på ståplatta till Aimée med, men det fick vara. Den funkade upp till 20kg, Aimée väger redan 16, utan kläder. Och dessutom så hatar hon att åka vagn redan, jag har väldigt svårt att se att hon skulle vilja åka ståplatta... När man går på stan med henne och faktiskt har med vagnen så får man verkligen muta,"åker du lite i vagnen nu så ska vi fika sedan".. Bara för att en annan inte vill gå i snigelfart. Jag får helt enkelt ställa in mig själv på snigelfart :) Å andra sidan, vad har jag så himla bråttom till, egentligen?
Ny vagn!!  Yeeay!! *fåntratt*

Nu ska jag äta godis :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0