Söndag...

Igår var det underbart väder!!! Vi har ute på hela förmiddagen, knatade till ica, tvingade Aimée att gå själv, eftersom hon proppsade på att hennes vagn absolut inte skulle med. Så då blir man ju så illa tvungen att promenera själv, till och från ica. Fast det gick bättre på hemvägen, när hon hade en Solero i ena handen:)
 Sedan spacklade Tfan Aimées rum. Det behöver göras iordning, förra gången vi målade det rummet så var ingen av oss särskilt bra på att spackla. Nu vet jag bättre än att ge mig på det och Tfan är ju utbildad nu mera, så nu går det bättre. Det blev helt spacklat igår, och alla tavlor och möbler blev lossade från väggarna. Vi hade balkongdörren öppen och Aimée släpade ut alla sina leksaker på balkongen.
 Aimée och jag hann sitta på trappen och sola benen med :)

Jag har fått spader på mig själv för att jag inte ha fått någon tid till min sömnad, så vid 22:30 igår kväll satte jag mig vid symaskinen. Hann bara sitta en timme innan jag skulle amma och vi sen skulle sova, så jag blev inte färdig med det jag gjorde, men jag hann iaf en bit på vägen. Jag håller på med en kjol till Aimée. Hennes dagis ska ha påskfest med påskgumme/gubbeklädsel på onsdag. Förra året krängde jag på henne en klänning som jag hade haft när jag var liten, som passade bra för ändamålet, men nu är den ju för liten...

Igår tvättade och plåstrade jag om vårens första skrubbsår :) Aimée drog omkull på asfalten vid skolan när vi var på väg hem från ica, och hennes glass precis tagit slut. Byxorna gick sönder, men det var ändå bara leggings från HM i för liten storlek, så det gjorde inget.
Hon fick iaf välja ett plåster själv, och det fick bli Puh och Nasse. Viktigt med rätt plåster:)

Idag ska vi hem till Svärmor. Det ska bli himla trevligt. Som jag sa till mamma, så känns det mycket lättare att sitta hemma hos någon annan och inte göra ett skit, än att sitta hemma som vanligt :P Så mitt på dagen packar vi ihop oss med bilstolar och allt, och åker med bussen till Lenhovda :) Förhoppningarna var ju att vi skulle kunna vara ute och leka och sola, men det verkar vara molnigt idag, gud så trist :P Hoppas att det lättar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0