Efterlängtat besök.

I tisdags eftermiddag kom Gustav äntligen och hälsade på! Har inte träffat honom på över ett år, så det var skitkul att ses :) Han kom vid femtiden, med juleskum ;), och kom inte hemåt igen förrän 00:30. Mycket skitsnack blev det, och ta igen ett år gör man ju inte i första taget :P Han är helt underbart rolig fortfarande, och när han väl är här inser jag hur mycket jag faktiskt saknar honom när vi inte kan träffa honom. Förhoppningsvis ska han stanna ett tag, det vore skoj :)

Igår tog vi det lugnt. Jag fick sovmorgon till 10:30, verkligen inte fel, men jag hade världens halsont ihop med en smula huvudvärk. Precis vad jag önskade mig. Dessutom är det ju svinkallt och halt överallt, men jag släpade med mig till ica iaf. Termobrallorna på!

Idag har Tfan sovmorgon. Han ligger fortfarande kvar i sängen. Om tre timmar går min buss in till Växjö, och innan dess ska jag hinna packa och duscha... Kanske mata Bums med en tallrik gröt med. Jag hoppas att det är lite butiker öppna i stan, så att jag slipper åka direkt till Alvesta. Jag ska jobba imon, men jag måste åka 12:30 idag för att kunna börja 07:00 imon :P Sedan går bussen hem från stan 13:15 på lördag, då jag slutar 07:00. Buhu, det är synd om mig. Men! Det är storhelg, vilket betyder en härlig hundring extra i timmen :) Det är det värt, hade det varit vanlig lön så hade jag aldrig ställt upp och jobbat över dessa helger. Men det betyder ju att nån annan måste jobba...
Det är iaf mamma som jobbar passet innan och efter mig, så jag har iaf sällskap. Dessutom hinner ju inte mamma och jag ses så mycket just nu eftersom de håller på att renovera torpet. Så jag tar det som lite egentid med henne.

När jag kommer hem igen, så kommer Gustav och presenterar sin flicka :) Vi får väl se hur sent det blir då :)

Plää! Fortfarande ont i halsen, och nu nyser jag med! Näjj, jag är inte sjuk!  :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0