Julijul...

Jag har jobbat :) Och firat jul. Vi firade julafton här hemma. Aimée fick en liten klapp på morgonen, Hello Kittyplånboken. Hon blev jätteglad, och pratade om att hon ville gå och handla. Så när vi hade klätt på oss och ätit frukost tog vi vagn och pulka till Ica, och Aimée handlade lösgodis för 12kr. :) Lycklig unge :)

Vi tog det ganska lugnt under dagen. Lagade maten och åt strax efter 14:00. Sedan tittade Aimée på Kalle Anka, Bums tog en lur och jag gick en snabb promenad. Sedan öppnade vi julklappar. Tfan och jag öppnade våra vid tolvslaget, som vi brukar. Jag fick Pinks Funhouse-touredition, samlingsskiva med Thin Lizzy och ett presentkort på Skrinet. Tfan fick tre bakböcker och ett par tjocka strumpor :)
Aimée fick sina klappar och blev supernöjd. Bäst var nog bilmattan :)
Bums fick muggar som man sätter i varann och kan stapla på varann, och de blev en hit. Hello Kittybilen har vuxit till sig i populäritet, och Aimée blev inte lycklig när vi gjorde klart att den inte tålde storasystervikt. Dock är det den enda julklappen som Bums har fått ha ifred :P

På kvällen körde Svärmor och Lasse mig in till Växjö, där pappa mötte upp och skjutsade till Alvesta. Mamma jobbade hos Emma, så vi satt uppe och tittade på film, sedan gick jag på mitt pass på Juldagsmorgonen. Dagen var ganska lugn, men den kommande natten bjöd bara på 3 timmars sömn, ej i följd. Så jag var ganska mör när jag åkte in till Växjö efter mitt pass. Passade på att knata in på Skrinet med mitt presentkort, men allt som fanns kvar var för dyrt för mig :P Så jag hamnade på I Robe You istället, och förhandlade mig på två klänningar! Underbara kläder!!!
Åkte utt till Svärmor, och snart kom Tfan med tjejerna med, och jag hann umgås med dem och sätta på dem julkläderna innan resten av gästerna kom. Mycket god mat och fina klappar. Jag fick presentkort på Åhlens av min hemliga Tomte, Tfan fick en bok om tatueringskonsten av sin och ihop fick vi en ask After Eight. Bums fick massor av fina kläder, en plocklåda, Bultbräda och ännu mer kläder. Aimée fick morgonrock, pärlplattor och pärlor, HelloKittysängkläder, HelloKitty hängselklänning och pannband och en nalle.

Vi hade köpt en 80cm hög nalle till tjejernas kusin Cayenne, och hon blev helt frälst! Hon bar runt på den hela dagen, och på kvällen fick vi ett mms, där hon hade med den i sängen när hon sömnade för natten :)

Igår tog vi det lugnt. Handlade och ojjade oss över avloppet. Det tömdes i slutet av oktober, men nu är det tydligen fullt och behöver tömmas igen. Bläää! Jävla gamla satans hus! Jag blir så trött på det!
Så idag ska vi ha avloppstömning och senare kommer min mamma, pappa och lillebror för att fira jul! Det blir trevlig :)

Nu ska jag hämta posten..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0