Jullov!

Idag går Aimée sista dagen på dagis, sedan har hon jullov. Hur länge har jag lite dålig koll på, jag får nog passa på att fråga :P Jullovet firas iaf med julfest i Kungaskogen, med besök av självaste Jultomten! Har ni hört nått så spännande?! Jag tycker nog att det är lite fuskigt :P
Klädde på henne med lite jultema, röd-och vitrandig klänning, med röd kofta med vita fyrklöver på och grå strumpbyxor. Lagom korvigt att ha under termobrallerna. Hon var glad i outfiten, ännu gladare blev hon när personalen sa att hon var extra julfin idag :D Hon är lätt att hålla lycklig, oftast.

Igår var jag ju i Växjö för det sista julklapps-shoppet. Jag hann knappt in, innan jag träffade en av mina coolaste, äldsta vänner, Sara som gick i samma högstadieklass som mig. Henne blir man alltid glad av att träffa! Nu jobbar hon dessutom på Bike4Fun, en av mina gamla stammisaffärer, så nu kan jag träffa henne när jag vill :D Jag hann faktiskt med allt jag ville igår. Dessutom hittade jag en gudomlig butik som säljer bohem/shabby chic/romantiska kläder. Det var så mycket fint och så många intryck att jag knappt kunde tänka. Det slutade med att jag lade femhundringen jag fått av mamma till garn, på en tunika på halva priset. Jag fick en krona tillbaka :P Vaaarför har jag så dyr smak??? Tfan! Jag skyller allt på dig, jag var very low maintenance(?) innan jag träffade dig!
Jag hann in på Åhlens och fynda en tunika på en tredjedelspris och strumpbyxor osså. Nu är det bara ren tur att jag får en slant på fredag, annars hade det inte blivit roligt över helgen :P
Så nu har jag alla Tfans klappar, min hemliga julklapp till Annandagen är halvklar, och allt småplock är kompletterat. Effektiv som jag är, så prioriterade jag bort middag på stan mot två chokladbitar, en cola och mer shoppingtid, vilket resulterade i dräggtrött Fia med ont i magen runt kvällskvisten. Det löstes med supersött te och två smörgåsar. Gårdagen gick verkligen inte i nyttigheternas tecken, men det brukar sällan julen göra endå, så jag tänker inte bry mig om det.

Det snöar fortfarande här. Imorse var det -6grader på den snälla termometern här hemma, vilket betyder att det i själva verket är typ -8 grader ute. Najs. Jag drog på mig termobraller, vinterkängor och min Nikitajacka, och intalade mig att den verkligen är en superfodrad vinterjacka. Det är den inte. Det är en vindtät jacka, med ett tunt viskosfoder innuti. Jättevarmt .P Jag har hittat den ultimata vinterjackan, men tyvärr kostar den 3000kr, så det får nog va. Jag tänker inbilla mig själv att jackan duger bra med en tröja under och att det inte kommer att vara kallt särskilt länge... Det går säkert jättebra :P

Förresten så köpte jag mig en askalas klocka med ett gammalt presentkort som legat och skräpat i ett par år. Röd plastklocka för 200kr, kan det bli bättre? Jag har inte haft klocka på 14 år, om man inte räknar ett infall för tre år sedan, när jag inbillade mig att en rosa blingbling Playboy klocka med inteäktadiamanterbaraglas på, var min kopp te. Det var det inte, så nu hänger den på en spik i hallen och går fel. Snark. Jag har en fin klocka på länk med, en så som man fäster någonstanns och stoppar i fickan, men den fungerar inte. Dessutom använde jag den först som dekoration bara och brydde mig inte om att den inte gick. Tänkte att det bara var batteriet som var slut. Sedan bytte jag batteriet, tre år efter att jag köpte den på rea, och då visade det sig att klockan var sönder. Snark igen! Jag hoppas att min otur med klockor nu har vänt och att min röda skönhet ska vara snäll mot mig länge :)

Nu måste jag dra på mig termobrallerna. Det är dags att gå och hämta Aimée. Bums somnade 10:20 eller 10:40, jag minns inte vilket, och har sovit sedan dess. Hon vaknar nog snart, och gröten har redan klar. Häpp! Idag är jag effektiv. Jag har stickt färdigt mina strumpor med... Eller har jag redan skrivit det? Iaf så blev de färdiga idag, och de ska bli härliga att ta på, så fort jag har duschat. Efter dagis. Och kanske efter ica med. Har en jättelik låda julklappar till ungarnas kusiner som ligger där och väntar. Måste ta ut pengar till bussen med, ska ju jobba imon. Helt dygn dessutom, för jag var sjuk den helgen jag skulle ha jobbat de timmarna. Sedan jobbar jag ett dygn nästa helg med, och helgen efter det. Jag längtar redan efter att få vara ledig igen, innan jag har börjat jobba.

Nu måste jag ta mig i kragen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0