Long time, no blog...

Jag har varit sjuk och tyckt synd om mig själv. Kunde inte jobba i fredags, som det var tänkt. Förkylningen visade sig vara värre än vad jag hade planerat. Jag tänkte ju bara bli lite snuvig, osså skulle det gå över på nån dag. Men nej då. Jag har haft skitont i halsen och rinnig näsa. Vid ett par tillfällen fick jag nog, och stoppade upp en papperstuss i näsborren, men det hjälpte bara med det värsta rinnet. Dessuotom envisades näsan med att bara täppas igen på ena näsborren, så det blir skitkonstigt när man försöker dra in... Knas. Som grädde på moset, kom i söndags världens största förkylningsblåsa på överläppen. Härligt, speciellt när det var julskyltning i byn, och man var ute bland folk. Den där blåsan har nu plågat mig fram tills idag, den är fortfarande där, men den dunkar åtminstonde inte längre. Den har börjat läka med, så nu börjar det bli ruva på den. Igår såg jag ut som om jag hade fått stryk.

Men, som sagt, julskyltningen kom vi iaf ut på. Aimée och jag började t.o.m dagen med att gå till Bäckparken och leka på lekplatsen. Sedan gick vi vidare till ica, jag tappade min iPhone så att simkortet trillade ur när Tfan ringde. Handlade banan till Aimée, massor av burkmat till Bums, eftersom hon är en petig liten skit och inte vill äta mitt hemlagade, och ägg till söndagens pannkakemiddag.
Väl ivägkomna på julskyltningen hamnade vi på Folkets Hus. Där surade Aimée ihop för att det inte fanns korv med bröd att äta. Hon nöjde sig till slut med en liten kaka istället. Sedan investerade hon även i en kylskåpsmagnet i minimala grytlappsversion (skitdyra!) och 5 chokladbollar i en liten påse. De var billigare, och väl var det, för de var inte goda! Jag misstänker att det var margarin istället för smör, och för mycket kakao. Blä. Tfan och jag smakade varsin, medans Aimée gladeligen smaskade i sig tre!
Jag hittade en rättvisemärkt body med grön ko på, till Bums, och rättvis lakritskola. Mums.
Vi fortsatte till Brandstationen, där Aimée äntligen fick sin korv, och en dricka som hon envisades med att vi skulle ha. Den glömde hon dock bort senare, och det slutade med att Tfan drack upp den på natten :P

Igår hade Tfan sin första papplediga dag! Aimée var på teater med dagis på morgonen, så vi fick ett par timmars umgås där. Bums slog till med knappt en timmes vila under hela dagen, så hon var rätt mosig framåt eftermiddagen. Aimée var osså trött igår, jag vet inte vad det är med ungarna nu. Det är väl vädret, fy fan va less man blir av det eviga regnandet! Tror att det har regnat sedan torsdag/fredag här nu. JAG VILL HA SNÖÖÖÖÖÖ!!! Ingen jul utan snö.

Tfan tjuvkollade just min tillstanhandlalista... Plötsligt såg jag att han fyllde i den! Jag hade en punkt där det stod "Julklapp till Tfan". När han var färdigt stod det "Julklappar till Tfan". Mycket märkligt ;D

Lena och jag har börjat träffas på kvällarna och gå promenader igen! Härligt! Det är så skönt att komma ut utan barn nån gång om dagen, och att ha en tjejkompis man kan lita på, och att prata med. Ikväll går vi igen :)

Jag har börjat julstressa. Nu i veckan ska Tfan och jag åka in till stan var för sig, för att handla klappar till varann. På fredag ska vi mastodontjulhandla, med svärmor och båda barnen. På lördag ska jag baka lussekatter och kanske gå på bio med Aimée, Lena och Nova. På söndag är det lugnt, ifall jag inte ska åka till mamma. Annars åker jag på måndag, sedan stannar jag över dagen och hjälper till att flyttstäda deras kök. Tisdag,onsdag och torsdag ska Tfan antagligen jobba lite. Fredag-lördag ska jag jobba, sedan ska det julpysslas, bakas och göras godis, Tfan ska antagligen jobba lite till veckan efter, samtidigt som jag ska hjälpa till med trappstädning två pass över jul, jobba extra över jul, fira jul.... Gaaaah! It´s all gooood! :D

Nu ska jag nog hoppa in i duschen. Bums har haft förmiddagsvila sedan vi lämnade Aimée på dagis. Typiskt nu när Tfan är pappaledig. Letting him in easy, I guess :D Nåja, hon vaknar nog med ett vrål snart, och då planerar jag att vara otillgänglig :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0