Tisdag.

Här loggar man in, och får se nya kommentarer! Alltid lika trevligt :)

Igår hade jag kalasbaksmälla ihop med barnen. Aimée var trött hela dagen och Bums skrek så fort jag inte bar på henne, hela eftermiddagen.. Härligt.
Jag började förbereda dagens kalas redan igår. Min moster är vegetarian, och jag tyckte att hon skulle få nått annat än brocolligratäng, som annars är min grej. Så det fick bli grönsaksbiffar. Aimée var helt förundrad! Precis som om vi aldrig har grönsaker här hemma :P Hon påstod iaf, utan att ha smakat, att de var goda och att hon osså skulle smaka på kalaset. Fine by me! Så emellan gallskriken fick jag biffarna färdiga. Tfan kom hem och vi åt middag, sedan fortsatte jag med Bullebröden. Det är en dansk uppfinning tror jag. Som vanliga bullar, fast med massor av kanel och kardemumma, osså skär man inte bullarna som vanligt, utan man rullar ihop sin deg med fyllningen på, och lägger den i en brödform med bakplåtspapper. Häpp! En limpa med massor av gott :)

Idag ska jag göra potatisgratäng, vanliga biffar och sallad. Inte mycket till vila idag inte.

Fast jag fick mig ju sovmorgon imorse så jag borde ju klara mig :P Jag vaknade 08 av att Aimée låg i Tfans säng och viskade "Mamma, vi måste stiga upp nu!" Vilket hon  hade helt rätt i! 08:15 brukar vi gå ut genom dörren :P 08:35 var vi hemifrån och Aimée var inne på dagis 10 minuter senare. Bra jobbat. Jag fortsatte ner till macken och hämtade ett paket. Tre ljushållare till min taggtrådskrona. Det blir fiiint, hoppas jag :)

Nu måste jag ta tag i detta...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0