Tlööööött...

Får inte jag sova om morgnarna snart, så kommer jag ha ihjäl någon! Fy fan, va trött jag är! Är inte uppe mycket för att ha "bebis", men det räcker för att förstöra min nattsömn. Tfan är alltid uppe mer än mig, för han vaknar lättare, så han har oftast sovmorgon. Igår och idag steg jag upp först, ikväll ska jag till mamma och pappa för att hjälpa till med deras flyttstädning, så det blir ingen sovmorgon imorgon heller. Sedan är det ju dagis tisdag, onsdag och torsdag, ingen sovmorgon då heller. Jobbar fredag till lördag= ingen sovmorgon då heller. På söndag kanske man kan få önska sig en sovmorgon? Det ska jag fan skriva upp i kalendern.

Igår var Aimée och jag på bio med Lena och Nova. Vi såg Nicke Nyfiken 2, och Aimée tyckte att det var roligt. Det var hennes första biobesök, och det gick riktigt bra. Hon blev lite rastlös när godiset tog slut, men då fick hon sitta en stund i mitt knä och då lugnade hon ner sig. Det var sammanlagt fyra barn på bion :) Aimée, Nova, ett barn som inte bor i Alstermo samt de bioansvarigas ena barnbarn i Aimées ålder. Vi var sist att lämna biografen, som ligger i Folkets Hus, så när de hade plockat ner bioplanschen fick Aimée den. Den satte vi upp ovanför hennes byrå på rummet senare på eftermiddagen.
När vi kom hem hade Tfan fixat middagen, så vi kunde sätta oss vid matbordet med en gång.

Tidigare på dagen hann jag t.o.m klämma in en joggingrunda. Min mandel har lugnat ner sig, inget svullet och knappt öm alls, så jag friskförklarade mig själv, drog på mig träningstället och kastade mig ut i kylan. Det var kallt. Dessutom kändes det verkligen att jag inte har sprungit på drygt en månad, har varit sjuk en längre stund, ätit fel och lagt på mig något kilo. Som väl är så har det inte blivit mer. Fy, va tungt det var! :P Det blev min lilla basicrunda på 15 minuter. Jag hade nog dött om jag hade gett mig på nått längre ;P

Ska ju åka till föräldrarna idag. De har flyttat ut på torpet, så imon är det meningen att mamma och jag ska städa köket. Jag åker ikväll, annars hade jag fått åka tidigt som fan på måndagsmorgonen, för att jobba hela dagen och sedan åka hem med sista bussen. Då kommer jag inte att vakna på halva tisdagen, och det känns lite trist. Så, det kändes bättre att kunna åka i lugn och ro idag istället, sova en hel natt, utan barnaskrik och välling, och sedan åka direkt till städningen. Det blir mitt sista besök i Skruva, de nya ägarna flyttar in i årsskiftet.

Idag hoppas jag att jag ska bli färdig med en socka till ett sockepar som jag stickat på sedan... I somras? Det var ett tag sedan iaf, och den första strumpan har varit klar lääänge... Allt detta stickande har negativ effekt på min alvgrodanblogg. Det ser ju ut som om jag inte gjort någonting på typ en månad, men jag stickar varje dag! Det är bara det att jag stickar ganska långsamt :P Men jag har fotat ett par brallor, som redan hunnit bli för små, och pepparkakskläderna! Iofs så var Bums byxor för små... Hon har helt 80 i byxor, tydligen, och 74/80 i överdelar...

Nu ska jag snart ge mig ut i snön och springa min runda. Sedan ska jag smäcka i mig lussebulle! Det ju lucia idag :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0