Vad ska man tycka...

Igår kom Aimée hem med klösmärke på läppen. Det är andra gången på en vecka. Förra gången hade hon rivmärken i ansiktet. Tog upp det med personalen båda gångerna, men de hade naturligtvis inte sett något, som vanligt. Jag blir så trött. Jag förstår att de inte får hänga ut andra barn, men jag vill veta om det är barn som Aimée inte kommer överrens med. Hur vet jag att det inte är Aimée själv som startar bråken, ifall ingen ser barnen? Om hon gör saker som hon inte får, så vill jag ju veta så att jag kan tillrättavisa henne, och jobba på det hemma. Dessutom är det alltid samma barn det handlar om, en flicka och en pojke. Men, personalen håller fast vid att de inte har sett något. Fla, flaaaa... Jag är inte på dagis mer än vid lämning och hämtning, men t.o.m jag ser "tecken" på att de inte kommer överrens. På lucia t.ex. Aimée stod i den främre raden och var lite halvfokuserad, så fokuserad en 3½ åring blir misstänker jag. Mitt i uppträdet drar pojken henne i glittret, och sedan är det klippt. Aimée står mer vänd åt hans håll än framåt, vaktar sitt glitter och glömmer bort att sjunga och ha kul. Bajs. Jag menar inte att alla barn måste komma överrens med sina dagiskamrater, men man kan väl åtminstone hålla isär dem, så att barnen kan ha kul på varsitt håll?

Well, well. I måndags var jag hos mamma och pappa Uffe för att hjälpa till med flyttstädningen. Jag hann med spisen och kylskåpet. Maken till skitiga ugnsplåtar har jag aldrig sett! Dessutom fick jag skitont i huvudet av allt rengöringsmedel, så resan hem handlade mest om att inte spy av värken. Jag hann dock in i centrum för att köpa de sista klapparna till Aimée och Bums. Helges Håla är ett mecka för den som har HelloKittyälskande ungar! En liten luddig ryggsäck, en fin plånbok och hårsnoddar hittade jag till Aimée. Sedan fortsatte jag till Åhlens. På julmiddagen med jobbet fick vi anställda varsitt presentkort på 200kr på Åhlens, så jag utnyttjade det och köpte en staplapyramid och staplamuggar till Bums. Hon är helt pysselfixerad! Det kommer att bli bra.

På Lucia började det snöa här, och igår tog det ordentlig fart! Nu har vi värsta vinterland här. Så mysigt med snö äntligen! Jag är dessutom modig och drar på mig termobraller. Jag gillar snö, men hatar kyla. Jag är hellre hemskt klädd än frusen. Att frysa ligger ungefär på samma plats som bränna tunga på hett te, för min del. Jag undviker det i det längsta. Imorse fick jag dessutom sätta på vinterhjulen på Bugaboon. Tack gode gud för vinterhjulen :) Nu plöjer vi fram som värsta ångvälten, om än lite lättare kanske ;)
Aimée blev överlycklig över all snö. Hon har börjat vara ute och leka själv, vi har insett att hon klarar av det, det är mest vi föräldrar som måste lära oss att hon är äldre än vi tycker ;) Igår var hon ute i över en timme, efter att hon och jag hade ätit middag. Innan dess hade hon varit ute 40 minuter efter att vi kom hem från dagis. Det är så härligt med barn som tycker om att vara ute och leka.

Idag ska jag pöllsa in till växjö. Jag ska handla de sista klapparna, och förhoppningsvis komplettera min garderob lite. Vi har tvättdag just nu, och denna gången gick det lite väl långt, för jag luffsar omkring i Tfans adidasbraller här hemma.. Jag borde nog ta en koll i tvättstugan och se om det finns nått på torkstrecket som jag kan ha på mig idag.
Tfan var inne igår och kompletterade sina klappar, så han är helt färdig med det. Gött! Då kan det bli julafton! ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0