Vinterdag!

Kallt,kallt,kallt! Vi hade 14.8 grader i köket när ungarna och jag steg upp. Vred upp värmen, så det börjar krypa uppåt nu. Har hunnit med frukost till alla, Bums har fått en omgång gröt med efter det och lämnat ifrån sig en bläblöja.
Aimée och jag har gjort pepparkakskola, som står på kylning just nu. Den är så enkel att göra! Tre ingredienser plus kryddor, kokas i mikron, kyls och bryts i bitar. Den blir alltid bra :) 
 
Nu sover Bums middag. Hon var tvär idag, var inte alls med på sovanoterna, men var bara grinig när hon var vaken :P Till slut gav hon upp, och jag kunde lägga henne i nybäddade sängen. Bäddade om den igårkväll, och fick byta lakan igen imorse. Helt otroligt vad det barnet pinkar! Hon kissar ner sängen flera gånger i veckan, och det hjälper inte att byta på henne under natten. Det är precis som om hon hade gett sig fan på att pjamasen ska vara dyblöt varje morgon :P

Aimée har precis varit ute och lekt i snön. Hon lärde sig en ny läxa idag. Den lyder som följer; Rista inte på torkvindan, om du står under den och vindan är täckt med snö. Det slutar med snö i fejan och i jackan. Nu är hon arg för att hon inte fick gå över till grannungarna. Men jag tycker faktiskt inte att man behöver vara där och springa varje dag. Det vore väl en sak ifall de var ute och lekte, men de ska ju in med en gång, glo på film och äta fika. Nej tack. Det kan hon göra hemma. Jag tycker att barn ska leka när de är tillsammans...

Nu ska jag hjälpa henne med ytterkläderna...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0