all she said..

I brist på annat, en dag då Aimée bara bråkat konstant, fyller jag bloggen med roliga Aiméecitat istället.

En dag förra veckan, var vi och handlade som vanlig. Aimée hade åkt pulka dit, så för första gången på länge körde hon liten kundvagn inne på ica. Under tiden jag tog mjölk såg jag att hon la nonstop i vagnen. Sedan knatade hon runt till leksakshyllan, och medans Tfan distraherade henne så smugglade jag bort nonstopen ur vagnen.. När vi kom hem undrade hon över vart godiset tagit vägen.. När vi förklarade att vi inte köpte godis eftersom det inte var godisdag, blev hon sur. Efter en stund skulle hon förklara det hela..
-Pappa, pappa, jag inte mena jag skulle ha dodiiiis. Men jag bli lessen, jag ha dodis!
 Jaha?! Vi blev inte mycket klokare.

Idag frågade hon Tfan följande;
-Pappa, vill du tiliii? *vill du bli stilig?*
-ah, visst.
-okej, jag hämta tålamod!

What??!!

-E de Dufftaav elle?! *Är det Gustav eller*
Så fort vi sätter på musik...

-Jag vill ha sukkoss!! *frukost*
 Konstigt att det tydligen alltid är frukost, så fort det är smörgås inblandat.. :P

-Jaaa, det e tatistäng, tatistäng mamma! E det pasta elle?
Aimée jublade över att vi skulle ha potatisgratäng till middag, innan hon kommit på vad det var för något :)

-Kära nån!
Helt oväntat, men logiskt efter alla Puhfilmer hon har sett.

-Hon e en fantastis bäbis!
Aimée om Bums, när jag berömde henne för att hon är världens bästa storasyster :)

- Min lillasyss e supersöt!
Stolta storasystern.

Jag återkommer :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0