Vi ska inte ha nån jacka...

Igår började min dag med amning. Efter amningen kräktes Bums ner i mitt amningslinne, mitt i urringningen... Najs. Klockan var 07, och Aimée skulle upp, söla i sig frukost och åka pulka till dagis. Det var bara att ta sig samman :P Jag la Bums mitt på dubbelsängen, sa åt henne att sova, sedan rusade jag in i duschen och lämnade dörren öppen, så att Aimée skulle veta var jag var om hon vaknade. Vilket hon gjorde, när jag höll på att bli färdig. Bums höll sig lugn hela tiden.
Vi kom iväg till dagis iaf, och när Bums och jag kom hem igen satte jag mig vid symaskinen en stund, för att få ihop en body.  Mitt i ringer det från mitt jobb, det ska redas ut scheman, föräldraledighet och semesterersättning. Naturligtvis fanns det några frågetecken och kommunikationsbortfall. Så när jag väl pratat klart med jobbet, så fick jag ringa mamma för att informera henne och prata lite. När allt det var avklarat fick jag väcka Bums, för blöja och amning.

11:30 var Bums och jag på bvc för vägning och koll p.g.a hennes gula ton. Hon hade gått upp i vikt som hon ska, men efter att bvcsköterskan visat upp Bums för vcläkaren beslöts det att vi skulle åka in till barnakuten för att kolla hennes färg. Så jag fick knata bort till Tfan och informera om besöket, ringa mamma och be henne ringa min systers assistent, eftersom tanken var att hon och min syster skulle komma och träffa Bums idag, men det fick ju ställas in.
Handlade med innan jag gick hem, lastade av maten och slöade lite medan Bums sov i vagnen. 13:15 gick vi till dagis för att hämta Aimée, sedan rullade resten av dagen på med gos, lek och matlagning..

Idag vaknade hela familjen en halvtimme tidigare än det var tänkt, och ändå lyckades Tfan och jag nästan missa bussen! Tfan hade cyklat till dagis med Aimée och jag var hemma med Bums. Vi skulle träffas vid busshållplatsen, men jag glömde hela tiden en massa grejor, så Tfan var färdig mycket tidigare. Han cyklade i förväg, och jag joggade med Bums i vagnen :P Det kändes att man inte har använt magmusklerna på ett tag.

Läkarbesöket gick iaf bra. De kollade av henne, och kom fram till att hon inte behövde lämna några prover, utan att hennes gulhet mest beror på att hon ammas. Gött! Vi gick vidare till apoteket, och såg att Tfans bror var på barnakuten med. Knas, bror i samma by, osså är de på barnakuten samma dag..
Jag handlade amningsnappar till min  skadade nippel, Tfan köpte te osså tog vi en tripp till Po.P.
Igårkväll fick jag ett mejl om säsongens nya jackor på Po.P, Tfan och jag tittade lite men kom fram till att vi inte skulle köpa någon främst för att vi inte har några pengar att tala om nu när Tfan är föräldraledig och jag tjänstledig. Så när vi gick till Po.P så sa vi att visst, de är jättebra de där jackorna, men vi ska minsann inte ha någon.. Precis :P Vi hann knappt in innan Tfan hade hittat en lila variant av den vinterjacka Aimée har, fast i -08versionen. Hade jag varit inne själv, så hade det inte blivit någon jacka, men idag var Tfan med, och han argumenterade för en ny vinterjacka, och så fick det bli. Nu slipper vi oroa oss för glipan mellan termobraller och jacka, och dessutom går förra årets Po.P ytterkläder att köra i torkskåp, vilket kommer att göra dagispersonalen tillfreds :)

Vi gick en runda på Cityhallen innan vi tog bussen hem. Där blev Tfan antastad av en Telenorförsäljare som försökte tvinga på honom en ny fon. Han skulle dessutom visa hur stryktålig mobilen var, så han släppte den i bordet.. Eeeh, jaha? Släpp den i golvet utan att den visar auf viedersen i displayen, då är jag imponerad. Tryck sedan ner lite kitt mellan tangenterna och visa att den fortfarande fungerar, så kanske jag kan tänka på det. Tfan lyckades få killen att sluta prata genom att påstå att han skulle kolla runt lite på nätet och återkomma imorgon igen.. :P Javisst, serru.

Vi kom hem i tid för att hämta Aimée på dagis iaf. Jag ammade på bussen för första gången i mitt liv.

Pratade med min mamma. Min bror kanske ska köpa hus.

Nu ska jag ge mig in i ett nytt amningsmaraton.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0