La-la-listaaa...

Årets frisyr; Nyklippt kort och illrosa! Härligt! Men ack så mkt arbete :P
Årets klädesplagg; Först var det Nikitajeans, sedan blev det sommar och min lilltå blev felbehandlad så då blev det flipflops. Nu på hösten har det helt klart varit min gravidjacka :)
Årets favoritparfym; Men gud, jag är värdelös. Jag har ingen parfym, jag säger alltid att jag ska köpa nån men det blir aldrig av. Något för 2009 kanske?
Årets tråkigaste; De ständigaste sammandrabbningarna mellan mig och försäkringskassan. Om man kunde få vara ifred nu kanske?
Årets bästa inköp; Egentligen är det ju bebisens vagn, men den användes ju inte under 2008, så det måste nästan vara mina gravidkläder denna gången. Främst jackan :)
Årets sämsta inköp; Speciella strumpor att ha när jag springer. När väl lilltån läkte ihop blev jag gravid, och jag kräks om jag springer när jag är gravid :P
Årets händelse; Många! Första och andra riktiga jobbet, Aimées dagisstart, men främst graviditeten :)
Årets besvikelse; Måste svara försäkringskassan, eftersom jag under de tidigare fem åren med dem aldrig haft något större strul. Detta året har det varit skit hela tiden.
Årets person; Måste vara mannen som gav mig mitt första jobb, Tfans chef Ove.
Årets ord/uttryck; Busunge, härligt!
Årets hallelujamoment; När mina misstankar besvarades med det magiska blå strecket :)
Årets favorittillhåll; Hemma, ensam framför symaskinen :)
Årets butik; 4mom.se, neanobelle.se, B4F, m.fl.
Årets jobb; Trappstäderska först, sedan personlig assistent.
Årets dyraste investering; Bebisens buggaboovagn, Tfans PS3..
Årets kärlek; Aimée och Tfan naturligtvis, och plutten i magen.
Årets misstag; Att andas ut efter första dusten med F-kassan.
Årets godaste; Det svindyra lyxteét Tfan gav mig i julklapp!
Årets sämsta kollega; Vissa av människorna som bodde i trapphusen jag städade.
Årets onödigaste sak; Den gröna KikKidklänningen jag köpte till Aimée, som aldrig passade henne.
Årets start; Min start i arbetslivet!
Årets nörd; Jag blev det själv, när jag önskade mig en viss LP-skiva i genomskinlig vinyl :P
Årets blondaste person; Men orka?
Årets flopp; Första behandlingen av min  lilltåtumör.
Årets goda gärning; Men usch, va fattigt det känns. :( Fast mitt jobb innebär ju goda gärningar iofs... :)
Årets gåva; Förutom graviditeten, som ju e en gåva, så blir det smycken, från föräldrar och man.
Årets bästa bok; Sömnadsbok av Hanne Meedom.
Årets bästa band live; Gustav *Dungen*. Har inte sett något annat i år tror jag :)
Årets låt; Vojne.. För många låtar tror jag :P
Årets kom-ihåg-grej; Glöm inte att köpa mjölk.
Årets favoritgöra; Sy och sticka. Och shoppa :P
Årets ovana; Läskdrickandet nu under graviditeten..
Årets upptäckt; Att jag också kan arbeta :)
Årets resa; Väldigt dåligt rest detta året. Någon av turerna till mamma..
Årets drömupplevelse; Att bli gravid igen.
Årets bästa dag; Men det går väl inte?! En vardag när allt flöt på och alla var nöjda med tillvaron :)
Årets sorg; Min skadade lilltå och mitt skadade förtroende för F-kassan.
Årets "vill-ha"; Min tidigare vältränade kropp, och den lär väl knappast anlända under 2009 heller :P
Årets tv-serier; Men in Trees, Dödlig fångst, Bygglov.
Årets film; nån av alla feelgood-filmer vi tittar på regelbundet :)
Årets mat; det Tfan och jag lagar hemma.
Årets cdskiva; Köper så få skivor.. Det får bli Dungens 4, för den gick jag faktiskt och väntade på :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0