Pinsamt! :P

Ibland blir det pinsammare än vanligt :P
Tfan har jobbat sedan i onsdags, men eftersom jag är ordinerad vila och har haft otroliga förvärkar så har han inte känt sig bekväm med att vara borta hela dagarna. Så han har kommit hem innan dagishämtningen kl13:30 både onsdag och torsdag. Han tyckte t.o.m att det egentligen var för mycket att jag skulle gå med Aimée till dagis på morgonen, men då hade jag ju inte kommit ut alls :P
 Men idag skulle ju Tfan jobba, och Aimée går inte på dagis på fredagar om jag inte jobbar, vilket jag verkligen inte gör :P Så efter lite funderingar bad jag mamma komma hit idag, för att finnas här ifall bebis skulle vilja komma ut med en gång. Eftersom vi fick plusgrader igårkväll var varenda väg glashal, så mamma bestämde sig för att ta bussen hela vägen hit. Hon fick åka hemifrån sitt vid 07:00, för att vara här 10:10. Nu var bussen iofs en kvart försenad idag..
 Iaf! 09:50 fick jag sms från Tfan. Han var klar med städningen som han gjort denna veckan, och blivit tillsagd av chefen att gå hem för dagen.. :P Hur bra kändes det på en skala, när jag visste att mamma var en halvtimme från att anlända :P

Stackars mamma. Men hon fick kaffe, promenad, barnbarnsmys och middag i alla fall :P

När hon hade åkt skulle jag ringa sjukresor och boka nästa veckas resa till inskrivningen på lasarettet. Där kom jag till en svarare som informerade att telefonerna endast var bemannade mellan 08-12 vardagar.. :P Knasiga tider.. Får ringa nästa vecka då. Tänkte bara vara ute i tid ju :P

Aimée har börjat stoppa fingrarna i munnen i kylan, och idag visade det sig att hon hade en självspricka i ena tummen. Stackars Aimée. Så nu måste vi smörja alla fingrar nogrannt och tjata på henne för att hon inte ska stoppa dem i munnen. Naturligtvis är det på "fingeravtrycken" som hon är torr och har självspricka. Kunde det vara jävligare för en liten treåring?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0