Glömt bloggen?

Har jag verkligen inte bloggat på en vecka?! Inte konstigt att jag knappt har några läsare :P

Iaf!
Igår tog jag med flickorna till stora mörka skogen :) Vi åkte hem till mamsen, eller rättare sagt så åkte vi buss till Eke, sedan kom mamsen och hämtade oss, i regnet, innan vi fortsatte hemåt. Innan vi kom dit så svängde vi in på ett antal grusvägar innan vi kom fram till... Deras nya hus! Mysigt, knasigt hus alldeles ensamt i skogen. Med massor att göra dock :P
När vi väl kom dit så var det kvällsmat och umgås, innan Aimée skulle gå och lägga sig. Bums somnade i vagnen, vilket var väldigt skönt, eftersom Aimée vägrade sova. Till slut gav jag upp och lät henne va. Hon lekte tyst och stilla i sovrummet, så jag lät bli att bråka. Tills hon tömde min plånbok på golvet, då skickade jag mormor. Man kan inte bli arg på mormor ju. :) När hon väl somnade, så vaknade ju Bums. Innan alla sov, och jag hade fått sitta en stund själv, var klockan 23:30 och jag var dödstrött. :P

Idag steg vi upp tidigt, åt och duschade, sedan packade mamma och jag in tjejerna i bilen och begav oss mot OSBY! Mammas farmor Rachel bodde där, och vi har fått ett seriöst Rachelinfall :) Så vi åkte dit, först in på kyrkogården för att titta på hennes och Rubens grav, fortsatte bort och tittade på Rachels föräldrars grav, samt Rachels morföräldrars grav. Vi fortsatte ner på "stan", letade efter Rachels pappas *Conrad* muskaffär, men den hade antingen flyttat eller lagt ner, för vi kunde inte hitta den iaf. Vi knatade bort till en park, där Aimée badade fötterna i en fontän, medans jag matade Bums.
Efter en kort toapaus, så kort den blir när tre pers med två vagnar ska kissa :P, så fortsatte vi o byn. Vi kom till parken Filsofen, där det helt plötsligt byggts väldigt fina hus! Bakom det ena huset har nämligen min morfars barndomshem legat, en gång i tiden. Kul att se, trots att huset inte fanns kvar.

Vi hann med ett besök i världens finaste Briobutik, där jag hittade dagismålarfärg för 10kr flaskan, en cykelkorg till Aimées cykel för 19kr, en pensel 5kr samt en fin träskallra till Bums för 99kr. Aimée fick en racerbil med MimmiPigg av mamsen osså, stor hit måste jag säga :)
Efter Brio behövde vi mat, så vi gick till ett gatukök i tron att vi skulle få någorlunda billig mat inom rimlig tid. Moahaha!!! Etter 35-40 minuter fick vi en 90grammare utan pommes, en med pommes, en Calippoglass (som Aimée hann äta upp innan maten) och en 33cl mineralvatten, för 111kr!!! Jag höll på att få spader! Hade jag inte varit hungrig, haft mensvärk, samt redan betalat för maten, så hade jag gått. Saken är den att män som beställt innan mig fick sin mat långt innan vi fick vår. Va fan? Ska inte hamburgare ta typ 10 minuter att slänga ihop? Särskilt gott var det inte heller. Jävla bajs. Där äter vi inte fler gånger.

Till sist letade vi upp Rachels barndomshem, byggt i slutet av 1800-talet. Jag har nog aldrig sett ett sånt fantastikt hus, som jag vetat om att jag har någon slags anknytning till. När dessutom såg de gamla stugorna runt om, så insåg man hur priviligierade Rachel och hennes familj verkligen var. De hade kammarjungfrur, kokerska, allt möjligt tjänstefolk. Ida och Conrad *Rachels föräldrar* skrev psalmer och dikter, medans barnen inte fick arbeta, för det ansågs de för fina för. Men de fick inte heller sitta sysslolösa, så det blev tydligen mycket broderande och pianospel :)

När vi drog oss vidare tornade åskmolnen upp sig, och det började bli riktigt kvavt, så vi skyndade in i bilen. Alla barn var snälla och trevliga.
Vi hann hem till mamma för att äta och packa, sedan körde mamma oss till Eke. Nu sover Aimée och Bums är arg. Vi är hemma helt enkelt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0