Semestervardag.

Vi har promenerat en timme. Nyttigt värre. Hann hem för att äta mellanmål innan det bar av till banken för att lösa in en postgirolapp, och vidare till ica för att handla.

Idag blev första skapelsen av GBG-garnen färdig. Jag använde en garn som är återanvänd handmålad viskos, som sedan klippts i trasor. Mjukt och mysigt. Jag stickade en krage i resårstickning, och satt dit fem knappar så att man kan välja hur mycket stängd eller öppen kragen ska vara. Synd bara att det är lite fel årstid för kragar och sjalar just nu, för jag är inne i en sån fas :P

Bums har fått sin första portion 6månadersgröt idag. Hon åt allt utan några som helst problem, mysko unge det där :) Nu är hon tydligen mitt i bajseriet osså. Fju! Kanske skulle öppna ett fönster tills hon blivit färdig :P

Igår åt Tfan och jag våra chokladpraliner som han köpte i GBG. Hur goda som helst! Men nu blir det ju som han sa, jag vill aldrig någonsin se åt en Aladinask! Tacka vet jag riktig choklad!

Tfan och Aimée bakar kringlor i köket. Det går väl så där. Aimée är inne i en tjatålder, hon pratar konstant, undrar och ställer frågor. Det hade väl varit oki, ifall hon inte svarat våra svar på hennes frågor med -Vaaa? Gah! Jag blir galen. Varför fråga om man inte tänker lyssna på svaret? Jag misstänker att hon pratar för pratandets skull. Vem vet, man kanske dör ifall man tystnar en stund?

Nu ska jag byta bajsblöja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0