Hemma i vardagen.

Jupp. Nu är vi hemma och nerlugnade igen :)
Fredag och lördag gick fort och lätt. Fredag förmiddag var iofs ganska seg. Tfan provade på att jobba lite, men gav upp och skulle åka hemåt mitt på dagen. Bussen var dock ordentligt försenad, och dök inte upp förrän 25 minuter för sent :P Han hann vara hemma en liten stund innan vi knatade bort till busshållplatsen igen, för att åka in mot stan. I Växjö hade vi toapaus innan vi åkte vidare mot Alvesta. På bussen dit hann jag mata Bums och sms:a lillebror, som precis hade slutat jobbet för dagen och var sugen på pizzeriaumgås. Så när vi kom fram mötte vi upp med Björn och käkade.
 På väg till Emmas lägenhet som vi lånade över natten, var vi inne på ica en vända med. Det var ju fredag :)
 
Aimée somnade på sin madrass efter att jag legat hos henne i tio minuter. Bums var svårare att övertyga, men även hon dukade under till slut.
 På lördagen var vi uppe i normal tid. Kvart i åtta hittade jag Aimée sittandes i soffan, iklädd nattlinne och nattblöja, ätandes på sin sparade choklad sedan kvällen innan :P
 Vid 13:00 kom pappa Uffe och plockade upp oss, men innan dess hann vi leka på områdets lekplats, gå till affären för att handla och äta glass och packa ihop. Studentfesten var lugn och trevlig. Aimée och Bums var de enda "små" barnen, och de skötte sig väldigt bra. Det var kul att träffa "min" sida av familjen, särskilt på Uffes sida, dessa människor har jag inte träffat sedan förra våren då en annan av mina kusiner tog studenten. En gång om året är egentligen inte tillräckligt.

Förutom Aimées matvägran, som pågått sedan i torsdags, så var helgen riktigt lyckad.
Igår var vi på Emmys konfirmation, och Aimée åt middag! Sen höll hon sig undan efterrätten, vilket  inte gör så himla mycket:)

Idag är Tfan fortfarande hemma. Han borde nog ta det lugnt egentligen. Får se vad de säger på vårdcentralen denna veckan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0