Skatteåterbäring och stan med mams.

Jajemän, mina pengar kom igår:) Idag gick mamma och jag på stan. Först på schemat var Polarn o Pyret. Deras 30% rea startade 08:00 imorse, jag var där 09:50 och i denna lilla butik hade mammor parkerat typ 15 vagnar! Jag förstår inte varför en del människor envisas med att släpa in vagnen överallt. Växjös Po.P är dessutom en skitliten butik, där man knappt kommer runt om det står två vagnar där. Jag var iaf vagnfri, Aimée var på dagis och Bums hemma hos sjukskrivna Tfan. Så jag shoppade utan barn. Aimées garderob har sinat, så hon fick en grå t-shirt, baggyjeans, två par ekologiska trosor, en klänning + en klänning från mamsen. Bums fick nöja sig med en liten klänning. Senare hittade jag en body till Bums och en vindsnurra till Aimée på Lilla Skattkammaren. På HM köpte jag två par badbyxor/shorts till Aimée och två linnen till mig själv. Hittade en kofta på Lindex till mig själv osså. Till sist hann jag in på Helges Håla och köpte den efterlängtade rosa Hello Kitty hoppbollen till Aimée. Och jag har fortfarande kvar av min återbäring :)
 Fick äntligen käka kinamat igen! När Tfan och jag går på stan äter vi nästan alltid någon sorts pizzeriamat. Dels för att Tfan är petig med maten och dels för att det är ganska billigt, praktiskt med Aimée, men ofta för att vi väntar så länge med att äta att alla är hungriga monster och jag inte ens bryr mig om att diskutera vart vi ska, osså blir det automatiska pizza. Idag var det bara mamma och jag, så det fick bli kinabuffé :)

Klippte gräset efter att jag kommit hem och fått middag. Aimée jublade över sin vindsnurra, 45 väl spenderade kronor:)

Denna helgen är vi lediga. Efter att ha haft att göra två helger i rad, känns det knasigt att inte ha något planerat. Loppis så klart, men resten av helgen då? Får väl se...

Kommentarer
Postat av: Hannie ♪♫♪♫

Aaargh, jag som missade PO.P-REAn i år. Eller den finns ju kvar, men hur mycket fint finns det kvar att shoppa?... :P Jefla schajt, men jag överlever nog :)

2009-06-14 @ 13:26:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0