bad blogg...

Jag är dålig på att blogga för tillfället. Det är nog en kombination av trötthet, lathet och irritation... Blogg.se krabbar för mig, mina kommentarer försvinner, för att inte komma tillbaka igen, ibland går det inte att logga in... Jag blir så trött. Men iaf...

Vi har haft en lugn helg. Det var meningen att vi skulle åka till svärmor i fredags, men hon hade haft fullt upp hela veckan och kände sig lite dassig, så vi stannade hemma. Det blev inte mycket gjort den dagen. Tfan jobbade lite på förmiddagen, för att skrapa ihop timmar. Han skulle ha jobbat i tisdags, och då var han hemma p.g.a sömnbortfall och magproblem. 
 Vi promenerade till ica, Aimée utan vagn, och shoppade middag och helgens onyttigheter.

Igår gjorde vi våfflor, jag sydde äntligen ihop det andra nattlinnet till Aimée och hon tjatade efter godis hela dagen. Hon brukar få fredagsgodis, men om hon är mycket olydig eller allmänt "jävlig" *ni som har/har haft treåringar vet vad jag menar*, så blir hon utan. Så var fallet i fredags.

Idag hade vi sjukt fint väder, vi promenerade ut i byn och matade änderna, vidare till Tfans bror för att prata lite, låna en babysitter till Bums och Aimée passade på att hoppa lite på deras studsmatta :) Hon älskar verkligen studsmattor, och jag önskar att jag hade kunnat ge henne en, men det finns inte en möjlighet i hela världen :P Vi vill ha säkerhetsnätet till, och det kostar nästan lika mycket som studsmattan! Det är inte klokt. Det billigaste nätet jag hittade kostade 1300kr. Man får väl hoppas att det kommer ut fler begagnade mattor framåt våren.

Imorgon ska Tfan börja jobba som vanligt, fem dagar i veckan. Aimée har inget dagis och jag känner mig smått nervös. Men, det är ju "bara" barn, herregud, vad kan hända? Förutom att jag får spader och blir allmänt röksugen? Nu har ju jag ingen syskonvagn, så jag kan inte bara knata bort till ica och köpa cigg, vilket är ganska bra. Även om jag skulle ge mig iväg mot ica, så skulle det ta så lång tid att gå dit med Aimée utan vagn, att jag skulle ha tappat röksuget när jag kom fram :P Dessutom vill jag inte röka när jag ammar vilket jag gör, och jag tänker inte sluta amma bara för att jag vill röka. Lite karaktär måste jag väl ha. Fast det kanske är därför jag inte kan dra ner på onyttigheterna? :P Well, man kan inte vara bra på allt :P

Har kollat runt lite på nätet efter syskonvagn, men hittar inget vettigt. Jag vill inte ha nått stort åbäke, den ska vara billig och visst, de går att hitta, men då innebär det att båda barnen måste sitta upp och det funkar verkligen inte. Och Bums sitter så bra att hon kan sitta i en äldre syskonvagn så behövs den inte alls. Dessutom ingår det aldrig någon liggdel till de som har lyxen med delade ryggstöd. Fla,flaaaa...

Imon ska iaf tjejerna och jag ut och gå med Anna och hennes yngsta dotter Meya. Hon har en syskon/tvillingvagn, så hon skulle sätta i en liggdel i den, så kan Bums åka med Meya och jag kan köra Aimée i Brion. Fy vad jag ogillar den vagnen! Varför skulle jag köpa den??? Visserligen är det ju praktiskt med två vagnar nu, men själva tanken från början? Huuu, Bugaboo ska det vara, för min del iaf. :D

Nu ska jag borsta tänderna, lägga Bums, sova några timmar, amma, förhoppningsvis sova ett par timmar till, sedan amma, stiga  upp och dagen är igång igen!

G´natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0