Fina dagar.

Första dagen ensam med båda barnen hemma gick bra. Jag blev inte röksugen en enda gång ;)
 Idag skulle Anna och jag promenera, men eftersom jag fortfarande inte har nån syskonvagn, så kom Anna med deras vagn, med Meya i och en hårdlift. Fast hon gick över bondgården, eftersom hon inte vågade visa sig i byn med hårdliften i vagnen. De senaste rykterna på byn är tydligen att Anna skulle vara gravid. Tro mig, det stämmer inte.
 Så till slut, efter att Aimée velat om vilken vagn hon skulle sitta i, så kom vi iväg. Bums i syskonvagnen med Meya, och Aimée i sin vanliga Brio. Mutad med russin, naturligtvis, vad gör man inte för att få promenera en smula :P Det gick bra iaf, Aimée hoppade lite i och ur vagnen, men höll sig med oss utan att släpa fötterna två kilometer efter oss andra. Det enda trista var nog att Aimée inte hade förstått att vi faktiskt skulle gå promenad idag, och blev en smula uttråkad framåt slutet, så de sista tio minuterna satt hon och surade som bara en treåring kan. Ett konstant, monotont huuuuuuuhuuuuuhuuuuuuuuu... hördes från vagnen, men låter man bara bli att kommentera det så håller hon sig lugn. Trots att man känner för "Håll TYST, jag blir knäpp i huvvet!!!" Men det kan ju vara mig det är fel på, jag vet att jag har svårt för många intryck och mycket ljud, så jag håller masken och låtsas som ingenting :)

När vi väl kom in igen hade vi varit ute i nästa två och en halv timme. Gött. Då kunde vi unna oss muffins och film. Ammade med. Pratade lite med mamma, medans Bums gnällde som en liten kulting och störde Aimée i filmtittandet. Jag hann iaf tömma diskmaskinen innan det började bli synd om Aimée och jag fick vyssa Bums till sömns. 

När Tfan hade kommit hem från jobbet och betalat sina räkningar, gick vi till ica. Det var inte populärt. Aimée har infall, som idag, där hon påstår att hon "kan inte åka agn, ja e stoasystä, ja kan inte deee..." Gnäll, gnäll. Men hon fick åka ändå, för vi var hungriga och middagen låg i vagnen. Kom hem och fixade middag. Tanken var att jag skulle tagit med Bums på föräldramöte kl 18:00, men jag gav upp tanken på det. Helt slut efter middagen, och de där mötena kan ta över två timmar och det hade jag inte alls lust med. Dessutom skulle jag amma mitt i, så jag höll mig hemma. 

Imon ska Aimée till dagis. Det blir ingen promenad med Anna, för hon hade femtusen saker att göra, på konstiga tider, så vi får se om det finns tid på onsdag istället...


Nu ska jag titta på Vänner, juppjupp. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0