Ner i byrån...

Det är ju patetiskt! Har inte bloggat på över en vecka. Jag lever, jag lovar :P
 När jag skrev sist, så hade vi varit inne i växjö och handlat lite. I måndags var vi inne igen, jag hade fått pengar och nu jäklar shoppade vi! :) Jag hade ett presentkort på Bike4Fun som jag köpte lång ziphoodie och en scarfmoj för. Tfan förnyade sig med en ny mobil, jag blir så avundsjuk :P
Vi var nere på Alice&Piraterna, som är en förmedlingsshop, där man kan köpa begagnade barnkläder, grejer och leksaker, samt lite nytt ekologiskt. Där hittade jag två Po.Ptunikor för 80kr styck, som Aimée ska ha på dagis, och ett par rosa prasselbrallor som osså ska användas på dagis. Bums fick en röd klänning som Tfan hittade på den ekologiska avdelningen:) På väg tillbaka till centrum hittade vi Lilla Skattkammaren, där de hade sjukt fina barnkläder. Bums fick ett gosedjur som kallas för Råttisen, och Aimée fick en motorcykeltröja... Bums fick strumpbyxor på HM, till klänningen.
 På vägen in till stan kämpade Aimée mot åksjuka, och när vi svängde in på stationen kräktes hon tre gånger i rad. Vi som nästan klarade oss hela vägen. Jag mitt jävla nöt, som envisas med att hon ska äta frukost, bara för att jag är en frukostmänniska :P Samtidigt så känns en frukostlös treåring inte så lockande som sällskap... Det gör iofs inte en kräkande treåring heller. Resan hem gick iaf bra, hon somnade ganska omgående, och jag ammade :P

Den senaste veckan har handlat om inköp. Förutom kläderna vi köpte i växjö, både denna och förra måndagen *minns dock inte vad jag köpte...*, så har jag vunnit mycket på Tradera, plus att det har droppat in massor av gåvor. I söndags var svärmor här, och hon hade stickat som en galning. En randig "vanlig" kofta i bruna toner, och en mer tunikaliknande kofta med tillhörande hjälmmössa i rosalila toner blev det till Bums. Och i när vi kom hem från Växjö i måndags, låg det ett stort paket i brevlådan. Det var från mina biologiska farföräldrar. De hade skickat två klänningar, två t-shirts, hårsnoddar, hårspännen och annat småplock till Aimée. Bums fick två par byxor, två bodys och ett set med tunika, kofta och kortbyxor med Mimmi Pigg på.
Från Traderaträsket har det trillat in en adidasdress till Bums, en Moloklänning och ny skaljacka från Po.P till Aimée. Dessutom fick jag en mössa och två par strumpor från Po.P som bonus till skaljackan. Kläder för 1200kr, för 550kr :P Lite lönt. Har en adidasdress till som jag ska betala, till Bums, i annan färg. Hehe... Alltså, vissa månader på året köper jag inga kläder alls, men så helt plötsligt så behövs det kläder, och just nu ammar jag hela tiden så inte blir det något sytt heller :P

Bums namn har gått igenom, så nu heter hon Bums Ella Almida, härligt! Dessutom var vi på bvc och vägde och mätte henne idag. 5380gr och 61½cm lång... Det drar iväg.

Wie! Jag vann en skaljacka till Bums med... Nu måste jag nog lugna ner mig. En smörgås kanske? :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0