Helgblogg?

Varför bloggar jag nästan aldrig på helgerna? Kan det vara så enkelt att vi knappt gör något på helgerna? :P

I lördags ägnade vi oss åt toalett och badrumsstädning. Verkligen spännande. Var på ica och handlade, och åt rester till middag. Igår hade Bums premiär på pottan. Först med och sedan utan blöja. Hon kom på att hon kunde förflytta sig med pottan om hon puttade ifrån med fötterna. Så hon spenderade 20 minuter med att kasa runt baklänges i köket, sittandes på pottan. Sedan lekte hon en stund utan blöja, och kissade på golvet. Oväntat va? ;) Nu står pottan iaf framme i köket. Är hon blöjfri som tvååring kommer jag att jubla :D

Idag är det lugna gatan. Jag vaknade av att Aimée låg i Tfans säng, 07:10. Han hade nog placerat henne där innan han gick till jobbet. Hon har haft en tendens att stiga upp innan 07, och sedan bli hur trött och sur som helst runt 12-13. Vila vill hon inte. Men idag låg hon kvar i sängen till 07:30, jag segade mig upp strax inna 08 och Bums vaknade 08:20. Jag hann t.o.m äta frukost!

Nu tittar Aimée på tv, precis som vanligt. Bums övar på att stå, hon har avancerat till att bara hålla i sig med en hand. Hon är alldeles för snabb! Hon började ju krypa vid Allahelgona! Fast hon har ju ålat runt som en galning sedan juli :P Hon tycker kanske att det är dags för lite variation?

Nu ska jag ut och hämta posten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0