Jobbhelg, igen.

Jupp, jag har jobbat igen, sista passet för november. Nu dröjer det till 4:e december. Eftersom jag ska jobba extra över jul, så blir det inga nätter på mitt schema tills dess. Enligt f-kassan räknas alla timmar jag är på jobbet, så trots att jag får en timmes betalt när jag jobbar fyra timmar natt, så räknas det lika mycket som fyra timmar dagtid. Märkligt, eftersom det inte räknas på det viset för resten av personalen :P Well, well.
 Tfan jobbar som vanligt. Han är inne på sin nästsista vecka innan pappaledigheten. Han tycker verkligen inte att det är roligt just nu. Förra veckan fick han gå hem tidigare två dagar i rad, p.g.a sin handled. Dessutom gnager väl Bums utveckling i bakhuvudet med. När Aimée föddes gick han en 8 veckors kurs, sedan var han hemma med oss i över ett år. Med det i tankarna är det nog inte så kul att få höra allt hon gjort under veckan, och samtidigt veta att det kan dröja två veckor innan han osså får se det, eftersom stunderna efter hans jobb ofta är fullspäckade med middag, affärenärenden, dusch, vyss, kvällsmat, städning, tvätt... Det är verkligen inte samma sak att komma hem efter 16:00.

Pratade med mamsen igår, och fick veta att de hoppas kunna flytta in på torpet redan i helgen. Planen var att de skulle flytta dit 15/12, men nu visade det sig att någon hade varit i uthusen på torpet, samt slangat diesel från grävmaskinen som står där. Så nu är planen att mamma ska dit idag och flytta upp alla flyttlådor på övervåningen, så att de kan använda lilla gästrummet som sovrum och köket. Ett rum och kök, till ett par och en hund som är vana vid 300 kvm... Det blir nog spännande. Det finns varken avlopp eller vatten inkopplat, och just nu är det ingen som vet när allt det kommer att kopplas in heller. Hoppas att de får tag på den där toalettvagnen snart :P

Bums har tagit av sig tröjan :P Och gör sitt bästa för att gå sin förkylda syster på nerverna. Hoppas hon kryar på sig tills imon. Men det blir nog ingen föräldragrupp för min del idag. Ifall inte Tfan kommer hem med trasig handled vill säga. Nu försöker Bums få på sig tröjan igen :)
Jag har börjat på mina JulListor :D Det blir många listor innan Julafton här hemma. Just nu har jag Julklappslistan, det är en namnlista med alla som ska få klappar av vår familj, och tänkbara klappar. Aimées Önskelista, en lååång lista över saker hon själv valt ut ur leksakskataloger. Julrelateratlistan, där har jag listat sånt jag behöver handla till pynt, julhälsningar och paketinslagning. Tfans önskelista, den längsta önskelistan någonsin nedskriven av en 32åring ;D Utöver dessa listor har jag matlistan till Maries och mitt kombinerade advents och födelsedagsfirande, som äger rum första advent.
Sedan tillkommer Bums önskelista, min önskelista, avbockningslista till alla klappar, julmatslista och det stora Att Göra-Listan. Sedan hittar jag säkert på någon mer lista under tiden... Jo, Fias "att handla-vardag"-lista.
Många listor blir det!

Nu ska jag nog byta en blöja och vysse Bums en stund. Hon har bråkat så mycket på Aimée, att hon tröttade ut sig själv :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0