Måndag igen...

Det har varit dåligt med uppdateringar här. Jag är en ivågorbloggare :)

Jag var ganska spak förra veckan. Den där utredningen drog mycket energi, och alla tankar som snurrar runt om den, diagnoser, behandlingar, medicinering...
På torsdagen tog jag iaf ledigt från alla funderingar och tog bussen in till stan. Tfan kom hem vid 16, så vi hann äta med innan jag gjorde mig iordning och cyklade till bussen. Inne i Växjö mötte mamma upp, och vi gick bort till Filmstaden för att gå på bio. Vi såg This Is It, ett måste ju :) Vi var och såg honom i GBG -96, det var mäktigt. Filmen blev som något slags avslut. Dessutom var det otroligt att se honom dansa och sjunga, när media påstått att han var i stort sett döende.
Vi gick på Oxgrillen efteråt, och åt kycklingburgare och snackade skit. Trevligt :)

På fredagen hittade jag en sysslolös Lena på Facebook. Vi slog våra sysslolösa påsar ihop, och träffades i Bäckparken med tjejerna. Efter 90 minuters lekparkslek i kylan, gick vi bort till caféet för fika. Tjejerna hittade glassdisken så fort de kom in, och proppsade på varsin glass och glas mjölk. Konstiga barn :P De skulle ha kaka med efteråt, och Lena och jag drack te ihop med våra kakor. Det var kul att träffa tjejerna igen, det var ett tag sedan nu :)
Efter fikat knatade mina barn och jag bort till Anna och hennes barnaskara. Hon hade de tre yngsta hemma, så vi gick bort till Bäckparken igen. Kan tänka mig att vi såg ut som ett mindre dagis när vi kom gåendes :D
Knappt en timme till i parken, sedan gick vi till Ica, handlade lite och sedan gick vi lugnt och sakta hemåt. När vi väl kom hem var klockan 15:00!!! Oh my. Vad tiden går när man är igång :) Tur att jag gav Bums en värmd burk mat utanför Annas, medans de klädde på sig. Annars kunde det ha blivit gnälligt!

I lördags var vi hemma hos svärmor och Lasse. Traditionsenligt Allahelgona firande, dessutom fyllde Tfans systerdotter 15 år, så vi firade henne med. Det var trevligt, och Bums höll låda. Hon verkar ha kommit över sin värsta tykänslighet, och pratade med folk, blev buren lite och vagnad till sömns utomhus medans Tfan och jag drack te. Dessutom briljerade hon med att krypa för första gången! Härligt. Aimée var duktig hela dagen och lekte med kusinerna. På kvällen kröp hon upp i farmors knä med en filt :)

Igår tog vi det lugnt. Vi gick en runda runt berget här hemma, för att kolla in det senaste kalhygget :P

Idag ska vi nog på föräldraträff, ifall jag får tag på skjuts. Nu ska Aimée ha frukost och Bums ska få obajsig blöja :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0