Vaccinationer.

Jorå. Igår släpade jag iväg två helt oförberedda barn på vaccination. Aimée fick veta att vi skulle till Folkets Hus och ta spruta när jag hämtade henne på dagis. Hade jag sagt något på morgonen så hade hon hispat över det hela dagen. Så jag hämtade henne på dagis och hon cyklade med dit. Fyllde i papper, sedan gick det snabbt. Vi tog Aimée först, så att hon skulle slippa jaga upp sig. Hon satt i mitt knä med sin docka, och tittade ner på armen när de stack henne..
-"Men, aj, men näe, aaaajjeeee!" Så lät det ungefär. Sen kom krokodiltårarna. Jag fick min spruta efter henne, och när hon hoppa ner från mitt knä frågade jag henne om det gjorde ont.
-"Näe, men jag blev rädd!"
Knasungen :) Det var ju tur att det inte gjorde ont :)

Som belöning hade jag lovat henne kaka. Jag mutar alltid med kaka, ett säkert kort. Vi tog oss till ica, Aimée fick välja sin kaka (dammsugare) och jag handlade fläsk och mjölk till middagen. Klockan var då 14:15, ungefär, och vi fortsatte till VC, för att invänta småbarnsvaccinationen som skulle börja 14:30. Det var bara ett barn före Bums, så detta trodde jag skulle gå fort. Inte då. Vid 15:00 var vi fortfarande nummer två i kön, men det hade droppat in 4-5 ungar till. Det visade sig att de hade haft något olycksfall inne på VC, och de var tvungna att invänta ambulans och grejer. 15:30 var Bums till sist vaccinerad. Då visade det sig att pojken innan oss hade fått vanlig spruta för två veckor sedan och inte fick vaccineras :P Kul för dem att sitta där i typ 90 minuter i onödan :P
 
Vi var lagom möra när vi kom hem. Bums och jag hade gått hemifrån 13:00, för vi var på macken och hämtade ut ett paket med innan vi gick till dagis. När vi kom hem var klockan 16:00, och mina fläskpannkakemiddagsplaner gick i stöpet. Tfan tog cykeln till ica och köpte ingredienser till varma mackor :) Det var inte igår precis!

Idag är det lugnt. Aimée verkade lite trött, men det kan lika gärna vara för att hon steg upp 06:30 helt i onödan. Bums sov hela natten, så lite påverkad blev hon nog allt. Jag har vad som känbns som överjävlig träningsvärk i armen, annars är det lugnt. 10:30 ska Bums och jag till BVC för 10 månaderskontroll, sedan till ica för att hämta ut ännu ett paket. Nu ska jag byta en bajsblöja och ringa mamsen, tror jag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0