Helgblogg...

Jag fortsätter med mina sedvanliga "idagharvi"-inlägg :P
Helg! Vilket med andra ord betyder en hyperAimée som i stort sett klättrar på väggarna. Härligt. När hon var 18 månader och inte gick på dagis, kunde hon leka själv. Hur bra som helst, varje dag utan problem. Nu är den förmågan som bortflugen, precis som om hon har glömt hur man gör. Så fort hon inte är aktiverad, så tjatar hon om mat. "Mamma, jag e huungriiig. Mamma, jag vill äääta nåått. Jag vill ha nått i munnen!" Jag blir knäpp. Man kan inte vara hungrig en timme efter att man har ätit middag! Sugen ja. Det här ständiga tjatet om mat har jag helt missat i föräldratidningarna, och bäckerna med för den delen... För att det inte nämns, precis. Tv och mat är allt min unge vill ha när hon inte är på dagis.
Jag får börja röka igen, helt enkelt. Då kommer ungen iaf ut :P

Tanken var att vi skulle få besök av Becky igår. Men sedan blev tanken att vi skulle åka till Ikea med svärmors man, och då fick vi göra Beckybesöket till en fika på Ikea istället. På fredagkvällen visade det sig att han hade blivit krasslig och inte orkade köra nånstanns, och Becky hade redan gjort nya planer, så det blev en helt vanlig tråkig lördag.
 Vi möblerade om lite istället. Flyttade en hög byrå från hallen uppe till hallen nere, den fick bli kombinerad kontorsmöbel/telefonhylla. Sekretären som fyllde den funktionen innan  fick flytta ner i källarn, dit alla våra saker flyttar när vi inte vill se dem mer. Är det riktigt illa så hamnar sakerna i garaget :P Men iaf! Organiserade om lite i buffén, så att Aimées pysselgrejer inte tog upp en hel tredjedel, utan blev ihopplockat i en back och helt plötsligt tog grejorna bara en sjättedel av utrymmet. Den andra sjättedelen som blev ledig fick bli kontorsförvaring, räkningar, bankpapper och annat sånt som barnen helt inte ska pilla på eller äta upp.
I hallen uppe stod ännu en byrå, fylld med handdukar, som fick flytta in i vårt sovrum. Ut ur vårt sovrum kom en bokhylla, som fick ta byråernas plats i hallen uppe. Det är helt sjukt hur många bokhyllor vi behöver! Tfan hamstrar böcker, vi har mycket som helst. Problemet är bara att allt ska få plats... Idag är det meningen att ännu en bokhylla, här nerifrån, ska upp i hallen. Där den hylla nu står ska min arbetsplats placeras så småningom...

Idag har jag förkylningssymptom. Det kallas onyttighetsbaksmälla. Jag får det varje söndag, och det är fortfarande värt det :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0