Höppsan!

Det var en stund sedan det uppdaterades här, ser jag :P

Jag har jobbat. Åkte hemifrån 06:20 i fredags. Hade dessutom Aimée med mig, med packning och bilstol. Hon fick lite umgåstid med sin mormor medans jag jobbade. Det var trevligt, men slitigt. Syster var på dåligt humör och en konstant pratande treåring hjälpte inte till kan jag avslöja :P
Aimée var hur duktig som helst! Slog alla rekord och jag är så stolt! Hon klarade bussresorna med, föll och slog huvudet en gång och blev skiträdd när busschauffören hade så bråttom att han inte kunde vänta på att hon hann sätta sig innan han började köra. Jävla typ!

Näe jag hade jobbat klart i lördags, åkte Aimée och jag med bussen till Älghult. Där gick vi bort till hennes faster Marie. Dumpade av Aimée hos barnvakterna och åkte med svärmor och Lasse hem hit, för att plocka upp Tfan och Bums. Sedan vidare till Ikea.
Där träffade vi Becky och hennes kille. Lite käk och umgås hann vi med innan det var dags att jobba för Beckys del. Vi hittade allt vi skulle ha iaf, och höll både budget och komihåglista :) Enda utsvävningen var två kuddar till tvsoffan. Najs. Stannade till på CityGross på vägen hem. Ännu en gång kunde vi konstatera att varken Tfan eller jag är nån CGperson. :P
Bums var lite klängig under dagen, men det var väl väntat efter att ha varit med Tfan inne i stan hela fredagen och åkt tråkig vagn. Hon var på gott humör iaf :)
 Kom hem, Aimée blev lämnad, åt och drog igång kvällsrutinen. Efter att Tfan och jag vilat vid tv:n en stund, sattes opertion montering igång! Vi fick ihop hela min kontorsdel på kvällen och jag spenderade söndagens fem förmiddagstimmar i organiseringsmode. Nu ligger alla tyger, garner, böcker och prylar där de ska! Gött! Fint blev det med. Ska lägga in bild när jag tömt kameran, annars finns det mobilbild på BDB.

Har fått ännu ett mejl från företaget jag köpt tyg ifrån. Sist fick jag veta att ett av velourtygerna var slut, så jag fick välja ett annat. Kändes lite sådär, eftersom jag egentligen inte ville ha något annat. Igår fick jag veta att även det andra velourtyget var slut! Utöver dessa två tyger hade jag beställt tre trikåer som matchade, så nu blev ju de tre tygerna helt överflödiga! Jag bett om att få ångra mitt köp och få pengarna tillbaka. Har legat ute med 1200kr i över en månad, för tyger som uppenbarligen inte finns. Najs :P

Så jag tröstade mig med att beställa tre stickningstidningar från Amerikat :D

Idag ska jag till V.Psyk och på psykoterapiutredning, "med tester". Kan ta upp till tre timmar stod det i kallelsen... Så. Motiverande. Jag tror att det är som jag skrev till Becky...
45 minuter- normalstörd
1 timme- småstörd
90 minuter- sjuk
2 timmar- sjuk som fan
3 timmar- bortom all räddning.

Det ska bli intressant att se hur länge jag blir kvar :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0