Sjukling...

Aimée är sjuk idag. Hög feber, pluttar på mandlarna och "ont i pannan" som hon själv säger. Det blir inget dagis imon för hennes del. Och troligtvis inget växjö för mig denna veckan. Dessutom ska jag jobba på fredag. Tanken är att Aimée ska följa med till jobbet och umgås med mormor, medans jag gör min plikt :) Sedan ska Tfan ha Bums, och planen är att han ska åka med sin mor in till Växjö för att få göra den där synundersökningen som skulle ha gjorts sist han var inne, för då fungerade inte nån av apparaterna som skulle användas :P
Vi får väl se hur det blir med det.
Pratade med bvcsköterskan iaf, och hon trodde bara att det var en virusinfektion. Ingen halsfluss då alltså. Men, sist vi hade virus så var vi sjuka i typ tre veckor. Hoppas, hoppas att Bums inte få detta!

Aimée har varit vaken sedan 06:45. Hon fick varm O´Boy vid halv nio som hon fortfarande inte har druckit av, och nån smörgås har jag inte heller fått i henne. Saft har hon iaf druckit. Försökte muta henne med kaka för att få ta tempen, men det var omöjligt, trots att det bara var armhålstemp det var frågan om... Alvedon har hon fått iaf.

Bums tog sig en lur på 2 timmar nu på förmiddagen. Hon kissade i sängen imorse igen. Det är tredje gånger på fyra morgonar. Dessutom är all plastad frotté antingen i tvätten eller i Aimées säng, eftersom hon har slutat med nattblöja. Den senaste veckan har hon fått antiinflammatorisk, som gjort henne trött, så hon har inte vaknat när hon behövt, därmed en och annan olycka. Annars har blöjavvänjningen gått över all förväntan! Det börjar dra ihop sig mot belöning :) Hon ska få välja en leksak själv när vi är inne i Växjö nästa gång.

Jäjä! Jag har massor jag skulle vilja pyssla med idag, men som det ser ut nu så lär det bara bli dator, mat och disk... Det får gå ändå :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0