Sketen Fredag.

Fast ändå ganska bra :P

Började med barn som vaknade tidigt, löpning som uteblev, kallt som fan. Skulle ha duschat igår kväll, men så blev det så sent att jag tänkte göra det idag på förmiddagen istället. Men Bums vägrade somna, och när hon väl gjorde det behövde jag vila hjärnan lite. Sedn tog jag tag i duschandet, bara för att inse att pannan hade slocknat och det inte fanns nått varmvatten. Inte ens fisljummet, då är det illa.
 Ringde Tfan, fick sätta igång elen. Vänta, vänta. Bums vaknade, fick mat. Tog mig samman för att duscha, klockan hade hunnit bli 14:00 nästan och inte ett skit hade jag fått gjort. Fortfarande inte varmt, men det fick duga, hade saker att göra. Bums roade sig med att gnaga på rören till elementet, trots att jag lagt fram leksaker :P Knasunge. Aimée såg på film.
Unnade mig en hårföning. Minns inte när jag fönade håret senast, allt jag kommer ihåg var att Aimée var rädd för fönen. Hon har alltid varit känslig för ljud :P Det var iaf vad jag behövde.
Lyckades till slut samla ihop tjejerna och få på dem kläder. Ut genom dörren! Premiär för vagnen. Najs:)

Gick långsamt till loppisen för att leta tallrikar till mamsen, men de hade inte de som mamma letade efter, så vi gick vidare till ica, lååångsamt. Aimée plockade upp en jättelik glasbit och skrek som en galning när jag tvingade henne att släppa den. Sönderskurna händer är inte något jag vill ha på fredagar. Inga dagar alls, om man ska vara petig.
Strosade runt på ica, tills Tfan kom. Vi knatade runt lite mer, träffade Lena som var snygg i håret :) Och jag fick komplimanger, både för vagnen och att jag såg "piffig" ut :) Gudilov.

Hem, laga middag, lasangette, lagom komplicerat en fredag. Busade med ungarna, Bums sjöng till Amy Winehouse.

Till sist har alla ungar lagt sig, Tfan och jag har bara varit, och återhämtat oss lite. Nu ska vi se på film och käka chips! Yes!

Kramur på er.

Kommentarer
Postat av: Josse

fullspäckat schema ser jag =)

Hur ofta springer du egentligen? Jag har försökt ge mig på det där ibland, men fyyyyyyy så tradigt =)

Springa är inte min grej helt enkelt =)

2009-10-03 @ 08:06:02
URL: http://ekmannens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0