Vanlig tisdag.

En helt vanlig tisdag är det idag, faktiskt.
Jag sprang min runda imorse. Ungarna steg upp och åt, fick iväg oss till dagis. Började svettas i hallen när jag skulle klä på Aimée. Ett par minusgrader och termosarna var ett måste. På med termosar, fleecetröja, vantar (naturligtvis inte de jag lagt fram), halsduk (hade Aimée bestämt), gummistövlar (ofodrade, måste verkligen in till stan!) och mössa. Puh! Då kommer Aimée på att hon minsann skulle cykla. Av med mössa och på hjälm. Sedan skulle Bums kläs på. Och just det, jag ska ha kläder på miig med. Innan jag fick barn var största problemet om jag skulle ta på mig jacka eller stövlar först, och om vantarna skulle på innan jackan så att de satt perfa inne i ärmen, eller efter jackan så att jag kunde knyta skorna och faktiskt knäppa jacka innan jag gick ut... Vid dagishämtningen nu på dagen insåg jag att jag var tvungen att göra allt detta igen, fast inne på dagis med en väääldigt motvillig Aimée, som sätter sig tung som en sten på det grusiga golvet, barfota och med armarna i kors. Suck. Tack gode gud, för att Tfan via sms påminde mig om att han ska vara hemma i vinter, så att vi kan ta varannan dag. Det var risk för hjärnblödning där en stund faktiskt.

Tog ledigt från gympan idag. Tänkte faktiskt springa en runda ikväll med, det var så skönt :)
 Vyssade Bums, som blev trött efter den kyliga promenaden, pratade med mamsen och tömde diskmaskinen. Då kom Mikaela förbi. Hon skulle prova sina vantar och godkänna allt jag hittat på med dem, så att jag kunde fästa alla trådar och lämna ifrån mig dem. Tyvärr glömde jag fota dem, så jag hoppas att hon knäppa en bild och skicka till mig :) Vi hade en trevlig pratstund iaf, samtidigt som det var grötdags, sedan blöjbyte och allmän ålningspromenad över vardagsrummet. Hon blev nöjd, och det är alltid trevligt :)

Har funderat lite på ny fon och jag har nog bestämt mig... Kanske.. :P
 Stör mig en smula på ett paket med tyg som inte har dykt upp än. Beställde från två ställen samtidigt. Det ena företaget drivs av ensam tjej som gör allt själv, ihop med att hon har barn och jobbar. Hon varnade lite för att tygerna man beställde av henne kunde dröja lite, eftersom hon har många bollar i luften just nu. De tygerna kom igår. Det andra har inte dykt upp. Det hade kanske inte stört så himla mycket om jag inte hade beställt i förväg... *morr*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0