Äh, va fan!

Mitt morgoninlägg var kanske lite beskt. Va ilsk jag är på morgonen, tydligen :P Jäjä, jag menar inte att folk inte får städa, bara att jag inte vill och därför inte gör. Därför blir jag förundrad över hur mycket folk faktiskt städar :)

Men! Vi har bra system här hemma, som medför minimalt med stök (så minimalt det blir med barn). Vi ser till att inte ha massor av saker framme. Dessutom så har vi givna ställen där vi lägger saker, så att det inte sprider ut sig. Som i köket, där har vi ett litet bord under fönstret. Där hamnar en del barnkläder, strumpor och sånt som har kommit vilse under dagen. I tv- och matrummet har vi ena hörnet på matbordet där det inte sitter någon, där hamnar en del tidningar och räkningar. Dessutom har vi en låda till bebisleksaker och en hörna till alla kuddar och filtar. I stereo och mediarummet har vi nu Aimées lilla matgrupp, på hennes bord får hon lägga sina saker som hon vill ha ifred, eftersom Bums har den stora friheten att röjja fritt på golvet. Just nu har jag även min  strykbräda där jag dumpar alla syprojekt när jag inte kan sy.
I övrigt har vi massiva ekbänkskivor som får fula fläckar om de får väta på sig längre stunder, och på det viset har vi fått bort diskberget som gärna infinner sig vid vasken. Vi har en bänksnutt som vi kallar för frukostbänken, där vattenkokaren står, teér och muggar, skärbräda förberedda, så alla smulor och teblad håller sig där.
 I hallen har vi krokar till barnens ytterplagg, en byrå för extra kläder och grejor, och en cykelkorg uppskruvad på väggen, så att Aimée själv kan lägga vantar och mössor på plats.
Problem med leksaker har vi inte särskilt mycket, eftersom Aimées städvägran har lett till att hon inte har så många leksaker längre. Lika bra det, nu leker hon färdigt lekarna hon startar. Innan hann hon ju hitta nya saker att leka med hela tiden. Dessutom vet hon nu att om hon villa ha sina saker ifred, så får hon ha dem på sitt rum. Annars kommer Bums och dreglar på dem. Och lämnar bitmärken, garanterat.

Störst störningsmomentet just nu är att jag saknar arbetsplats. När jag syr så sitter jag vid matbordet, vilket betyder att jag måste städa undan så fort det ska ätas. Jag kan aldrig lämna ett syprojekt på kvällen, för att börja där jag slutade direkt på morgonen. Näe, det ska ju ätas frukost i flera omgångar innan jag får möjlighet att sätta mig. Så jag har önskat mig en arbetsplats i födelsedagspresent. Iofs så fyller jag inte förrän i slutet av november, men jag misstänker att min käre man har lite dåligt samvete, eftersom de senaste åren har vart lite fattiga just vid den tidpunkten, så han blev eld och lågor så fort jag nämnde min önskan :D
 Min Tfan är bäst, så det så :D

Fy faaan, jag är så förkyld idag! Jag känner inte alls för att vara mamma idag. Jag vill krypa ner framför tv:n med te och raggsockar. Och inte vill jag glo på Playhouse Disney heller. Dessutom vill jag äta chips, choklad och smågodis, men det lär knappast inträffa :P Jag får hålla mig tills imon.

Borde rensa kycklingen till middagen... Puh...

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Jag tycker inte du var bitsk innan! Det är sant att alla har värsta städhypen.. Fattar inte grejen, att man inte hellre spenderar tiden med nåt meningsfullt :S Tycker ert system låter grymt bra, då får man ju tid till annat kul :-)

2009-09-20 @ 17:15:18
Postat av: Soya ★

Va kul att du sa hej i min blogg. Blir glad!

Oj Lunar är längesen nu :P

Kram

2009-09-20 @ 20:57:08
URL: http://soyasblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0