Äntligen!

Fan. Jag borde inte ha skrivit något om Bums rutiner. Som reaktion på detta sov hon en halvtimme på förmiddagen, och var skitilsk fram till 11:45... Nu blir allt fel och vi får bråka med lilltjejen för att hålla henne vaken under eftermiddagen... Vad gör man inte för att få vara ifred på kvällarna :P

Jag verkar röra mig LCHF-riktning. Det är en kost som går ut på att ta bort så mycket kolhydrater som möjligt och ersätta dem med proteiner. Så, bort med pasta, bröd, ris, potatis, socker, in med kött! :D Kött, ägg och ost är populärt. Kan det bli bättre? Frågan är om det funkar, för mig... För det funkar för många andra, precis som andra bantningskurer/matråd/livsstilar... Just nu känns det som om jag skulle göra vad som helst för att gå ner i vikt... Det där var iofs inte sant :D

Iaf, denna veckan har jag provat kesoplättar med tärnat äpple, kanel och kardemumma. Gottgott! T.o.m Aimée åt, fast inte förrän hon fått socker på. Men nu är det ju inte hon som ska gå ner i vikt, så hon får faktiskt äta lite socker :) Synd bara att, medans Aimée skulle stjälpa till, blev allt så virrigt att jag glömde ha i de få matskedar mjöl som gör att smeten håller ihop :P Detta märkte jag när de första tvä plättarna låg i pannan och flöt ut mer och mer :P Hällde ut eländet i vasken, men stekpannan var förstörd resten av dagen :P
 Idag har jag provat på Oopsies! Det är ett lågkolhydratsbröd *vilket jävla ord, det får bli förkortning på det i fortsättningen*, gjordt på ägg, philadelphiaost, bakpulver och lite salt. Mumma! Luktade härligt när det kom ut ur ugnen med. Tror dock att det ska vara inne lite längre i min ugn. Var lite fluffigt? Fem minuter till i ugnen och vi har oss ett mellanmål!

Hann iaf med ett pass med Carmen Electra innan Bums bröt ihop och bestämde att hela världen var emot henne :P Svettigt idag. Har faktiskt lagt märke till att det förhatliga fläsket på insidan av låren har gett med sig ganska bra. Halleluja! Inte illa för någon som inte har tillgång till gym och annat roligt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0