Jahupp...

Jaha, så har denna dagen osså gått. Inte helt iofs, men nästan.
Jag har varit på utredning på psykoterapienheten idag. Det var bara ett samtal som tog en timme. Nästa gång ska det bli "tester", vad nu det ska betyda. Och då kan det ta upp till tre timmar. Snark.
 Lite bra fick jag till idag iaf. När jag ändå skulle in till stan så såg jag till att ha ärenden. Så innan jag åkte satt jag på HM´s hemsida och letade efter en höstjacka. Jag är så trött på vindtäta prasseljackor från Stadium/TeamSportia/Intersport, att ständigt se ut som en överviktig hurtbulle på promenad. Jag är kvinna, god damn it! Ge hit en redig jacka! :P
Så, det blev en militärgrön, figursydd historia i ull. Fiiin! Dessutom blev det ett par svarta stövlar med, nog för att jag gillar mina sneakers, men här kommer kvinnan in i bilden igen. Vuxen man har blivit, va fan kom det ifrån då?

Jag hann shoppa till barnen med. En mössa till Bums, termobrallor med hängslen, och tumvantar till Aimée. Egentligen är brallorna bajsdyra, 695kr, mot Hm´s vadvetjagpris, MEN! Jag envisas, trots dagis förtret, att köpa just de byxorna. De håller all sorts väta ut. Aldrig att Aimée haft ens ett blött knä när hon har använt ytterkläder från Po.P. Dessutom hade jag två rabattkuponger med mig, en på 15% och en bonuscheck, utöver det hade Po.P nån medlemsrabatt på 10%, så alltihop gick på 645kr, mindre än byxorna kostade! Najs.

Aimée har varit på en hemskt humör, jag höll på att bli ihjälattackerad av mobilförsäljare, åkte buss i flera timmar så nu är jag tlöööööött.

Kommentarer
Postat av: Josse

Ja vad har hänt med kläderna som vi med övervikt kan ha på oss utan att folk "stirrar" när man vill ta en god fika på stan?



2009-09-15 @ 08:03:28
URL: http://ekmannens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0