Wellwell...

Jahupp. Bums är fortfarande krasslig. Hon har varit influensig sedan förra lördagen, alltså hur länge som helst. Hon blir slö och trött så fort vi kommer ut, och har svårt att andas för allt snor. Ringde bvc nyss, de skulle ringa tillbaka 11:05, en timme senare. Vilken  service.
 Hon sover iaf nu. Hon vaknade strax innan 06, åt och var sedan vaken. Jag hann ut och springa min sedvanliga runda innan Tfan gick till jobbet. En lugn morgon, innan Aimée tog cykeln till dagis. Idag är den stora dagen! Personalen på dagis och jag har kommit fram till att hon inte ska ha med nappen dit mer. Tanken var att hon skulle ha den när hon vilar, men enligt personalen använder hon den knappt, utan hon ska bara ha den att tugga på och leka med. Eftersom vi med vill att hon ska sluta, så känns detta som ett bra steg på vägen. Så idag fick hon välja vilken av hennes sovkompisar hon skulle ha med. Hemma har hon två gosedjur och en snuttefilt när hon sover. De ligger mest i hennes säng, och är sällan nödvändiga, men det är "kompisar" som varit med sedan hon var bebis och som antagligen ger en lugnande känsla. Idag fick det blir snuttefilten. Han fick t.o.m åka cykelkorg, tänka sig vilka förmåner :)

Bums somnade i vagnen på vägen hem från dagis. Jag lyckades få henne att somna om i hennes säng efter att hon fått koksaltlösning mot snuvan, och nu har hon sovit 1 timme och 40 minuter... Så trött blir man av att gå ut när man är förkyld, tydligen. Så medans hon sover har jag ålat runt i vardagsrummet med Carmen Electra. Igår hade jag använt dvd:n två gånger, och när vi gick och la oss sa Tfan att han redan såg skillnad. Det låter kanske lite överdrivet, men jag har tränat muskler som jag knappt visste att jag hade :P Och eftersom jag aldrig gav dem någon uppmärksamhet så var de helt otränade innan, så, så fort de blev lite aktiverade så tog det fart :) Härligt! Dessutom är det kul, och jag kan göra detta i lugn och ro i vardagsrummet, utan att oroa mig över om Bums har vaknat, eftersom jag hör henne ner. Till skillnad från när jag cyklar på motionscykeln, som står i källaren :P

Idag ska jag på arbetsterapi. Jag erbjöd mig att vara hemma med Bums, eftersom Tfan var hemma och var krasslig själv igår, men han hade inget emot att komma hem. Han behöver nog vila extra egentligen, och dessutom är det inte särskilt bra för mig att missa arbetsterapin nu när det väl har blivit fart på hela cirkusen.  Jg har t.o.m fått tid till psykoteraoeutisk utredning, vad nu det är, om 10 dagar ungefär. Helt otroligt. Jag har varit inom psykvården i 11 år, och först nu händer det något. Mycket märkligt :P

Nu ska jag se om min ömma moder är hemma...

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Stackars Bums :-( Hoppas det ger med sig snart!



Och tack för pratstunden på väg in till stan idag. Shit vad fort bussresan gick när man hade någon att prata med :-)

2009-09-03 @ 16:56:05
URL: http://sizematters.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0