Liten sjukling..

Jag som hade sett fram emot lite vardag, fick en sjuk Aimée istället. Hon var inte glad på mig imorse när jag upplyste om att det råder feberförbud på dagis. Nu ligger hon nedbäddad i soffan och tittar på Nalle Puh. Bums har dagens vila på övervåningen.
Jag fick messa Tfan på jobbet, för att be honom ha sin frukostrast hemma, så att jag kunde ta cykeln till Ica för att handla. Nu är det ordnat iaf, så vi har middagen hemma iaf.

Detta skulle bli veckans enda normala vardag, men det sket sig. Imon ska Tfan vara hemma. Det kommer folk till Postgatan för att installera pelletsbrännaren. Vi hade ju planerat att ha bergvärme egentligen, men det blev faktiskt för jävla dyrt.
På torsdag ska jag in till Växjö för att gå på sista mötet i utredningen på V.Psyk. Det är meningen att jag ska få den "slutgiltiga svaret", och jag är nervös. Blä. Huvva.
Tanken var att Tfan skulle följa med in, vi skulle handla födelsedagspresenter till Aimée och han skulle boka tatueringstid. Nu får vi väl se om Aimée är frisk till dess. Och om hon orkar gå lång dag dessutom. Annars får han stanna hemma med ungarna.

På fredag ska jag jobba, långpass dessutom. Puh! Bra att jag inte är trött i förväg :P Hoppas jag inte blir sjuk bara...

I lördags var vi på Påskmiddag hos Svärmor. Påskbord, istället för julbord :) Gott var det och allmänt trevligt. Aimée fick en nystickad tröja med matchande mössa som hon älskar högt :) Hon stannade dessutom över natten och blev hemkörd på söndagseftermiddagen, så vi fick en hel del gjort på Postgatan. Nu har vi rivit ner all takpapp, alla tre lager golvmatta och masonit som låg på bädgolvet i köket är borta med. Det blev en hel del spik att dra ur, men ändå inte sånna mängder som vi hade här. Dessutom var golvet på Postgatan i fint skick, till skillnad från det i vårt nuvarande kök. Här blev vi tvungna att lägga plastmatta, eftersom brädgolvet var fullt av spikhål och dessutom ordentligt spacklat på sina ställen...
 Vi flyttade runt lite möbler med, så att de vi inte ska ha står i ett rum, och de som ska behålla i ett annat. Jag bar upp ett litet runt bord från källaren. Jag hade planer på att måla det och ha det i mitt arbetsrum, men det var så maskätet att det knappt höll ihop :P Så jag bar ut det i carporten, där jag råkade ställa ner det lite våldsamt och då gav det svarvade benet vika. Det var bara pulvet kvar innanför färgen :P

Jag har stickat färdigt den ena vanten av de första i den KAL jag är med i. Finfin randig vante blev det :) Tumkilen bråkade lite, jag vet inte vad jag gjorde för fel först, men det ordnade sig iaf när jag repade upp och började om. Sedan fick jag repa upp en gång till, när jag upptäckte att jag stickade lite väl hårt, eller har för långa tummar :P Fick iaf sticka några extra varv för att tummen skulle passa. Nu har jag precis börjat på vante nr två. Det går i en rasande fart, lätt och roligt mönster :)

Nu ska jag fortsätta slösurfa lite, sedan vaknar nog Bums när som helst :)

Kommentarer
Postat av: Maria

KAL? Är det typ samma som vi håller på med i scrappingvärlden, där heter det RAK (Random Act of Kindness) - vilket enkelt sätt betyder att jag kan vara med i en RAK-grupp där man utbyter scrappade resept typ.



Krya på Aimée och lycka till med alla göromål på postis. När planerar ni flytt?



/Maria

2010-04-06 @ 21:04:19
URL: http://mariasscrap.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0