Vardag och me&iträff...

Igår var Aimée på dagis igen. Bums spenderade hela förmiddagen med att ta det fruktansvärt lugnt, när syrran inte var med och störde :)
 Hon fick lite frukost efter dagislämningen, sedan knölade jag ner henne i vagnen igen och gick för att träffa Becca och Dita. Morgonpromenader är så skönt! Specieelt när man har någon att prata och skratta med :)
När vi kom hem från promenaden hade rörmokarn kommit, han körde högtryckstvätten i vårt köksavlopp, så nu går det att diska igen! Tyvärr visade det sig senare under kvällen, att det istället hade kloggat igen duschavloppet :P Snark för gamla avloppsledningar.

När Aimée var hämtat på dagis gick vi vidare till bvc. Bums skulle mätas, vägas och få spruta. Hon hade växt 7cm och gått upp nästan 3kg sedan 1årskollen i januari :) Sprutan gick ganska bra, och hon var väldigt snäll mot tant doktor fast att hon klämde Bums över hela kroppen... Jag misstänker att det var bortfallet av vila som gjorde sitt där ;)

På kvällen var jag bjuden på Me&i träff hos Maria på vår gata! Som vanligt glömde jag bort att jag numera bor här och inte behöver gå tio minuter innan jag ska vara där :P Så jag gick en liten avvikare innan jag anlände.
Maria visade den alldeles nya kollektionen som kom ut igår, det kändes lite lyxigt att vara först att se de nya plaggen. om man bortser från alla andra me&iträffar runt om i landet igår ;) Det bjöds på god fika, intygade de som åt. Jag var riktigt stolt över mig själv närjag kom hem, stod emot både hembakad blåbärspaj och hembakat bröd! Det underlättades av Maria, som hade ställt fram pålägg som funkar bra som mellanmål för en GIare, det gillas! :D

Jag handlade med! Ett plagg till varje barn.



Pixiecat till Aimée. Föll hårt för den söta nakenkatten :)



Osså "overall with dotted mushroom" till Bums. Nu hoppas jag innerligt att Bums inte är en monsterbebis som inte får plats i dem, får då blir jag less :P

Jag hittade ju till mig själv med!
Mitt plagg heter "Velourtunic with dragonfly mom", och ser ut så här!


Gillade de små rosetterna i ärmslutet och spetsen nertill. Dessutom har jag bestämt att den kommer att funka ypperligt till min Odd Molly underkjol som jag fyndade i GBG.

Förhoppningsvis dyker kläderna snart upp, då ska jag försöka ta mig samman och lägga ut bilder på mig i tunikan.
 Jag köpte ett par rosa velourbyxor med, från en äldre kollektion, till nedsatt pris. Så himla sköna! Dessutom har jag hört att de håller formen länge, vilket är något jag inte kan säga om mina velourbyxor från HM, urk!


Alla bilder är från Me&i´s hemsida, www.meandi.se , gå hit om du är intresserad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0