Bästa helgen.

I fredags åkte vi äntligen till Göteborg, Tfan och jag. Vid halv elva kom Urban och plockade upp barnen, som i stort sett kastade sig ut genom dörren :P

Sedan packade vi det sista innan vi gick till bussen, som naturligtvis körde fem minuter för sent från Alstermo :P Inte alls störigt när man har en tid att passa. Bussen ska vara inne i växjö 12:50, och vårt tåg gick 13:00. Så vi hade bestämt med Tfans mamma och hennes Lasse att de skulle plocka upp oss i Eke, så att vi slapp bli försenade p.g.a bussen iaf. Hann i god tid till tåget, och resan upp gick bra. Inga förseningar eller så.
 Vi gick direkt till hotellet och lämnade av våra saker, innan vi gick ner en stund på stan igen. Vi kom inte till GBG förrän 16:00, så vi hade inte så himla mycket tid på fredagen. Men vi hann knata runt lite, åt lite och kollade om det gick några biofilmer som vi var intresserade av, men vi gav upp. Vi slappade på rummet istället, och laddade för lördagen.

Steg upp när vi vaknade helt enkelt. Lite sent insåg vi sedan när vi gick ner på frukostbuffén ihop med hela hotellets alla barnfamiljer :P
Efter frukost gick vi till butiken som vi visste låg längst bort, så det blev en 20 minuters promenad dit direkt efter frukost. Sedan skulle vi tillbaka in till centrum igen :) Lika bra det, efter alla märkliga saker man sätter i sig en sån här helg :P Fikade på Akademibokhandeln, det är tradition. Spenderade hela lördagen i shoppingmode, och hittade en hel del, Tfan fick osså med sig fina plagg, vilket är ganska ovanligt för våra GBGresor. Det brukar sluta med att han knappt handlar något alls :P
På vägen tillbaka till hotellet stannade vi på ett ekologiskt och rättvisemärkt kafé, som serverade världens godaste lyxmuffins, med chokladsmet i mitten, hallon och toppade med maräng. Mumma! Där drack jag dessutom sveriges dyraste chokladmjölk, 42 kr :P Men gott var det!

Vi gick hem och sorterade våra påsar, duschade och så, innan vi begav oss till Brewhouse, där Dungen skulle spela. Vi var väl en smula tidiga, men jag som är så kort ville inte riskera att hamna så att jag inte såg något. Osså fick jag stå längst fram med :)
Spelningen var skitbra, fast att Gustav var "grymt nervös" som han själv uttryckte det :) Vi hann träffa honom under en timme efteråt, ibland lite avbrutet av folk som ville ha sina saker signerade :) Underbart att träffa honom igen, men samtidigt så ställer hjärnan in sig på att man ska umgås med honom, och då vill huvudet att man ska umgås som vi gjorde innan. När Tfan och Gustav jobbade ihop, och vi sedan promenerade, åt middag och fikade ihop.... Lite skillnad mot en timmes intensivt "Vad vi saknar varann!!!" i en främmande stad...

På vägen hem från konserten blåste det sibiriska snövindar på oss, samtidigt som vi försökte hitta något ställe som fortfarande serverade mat. Som inte var McDonalds, eftersom Tfan är en smula anti... Det blev McDonalds, för jag orkade inte gå längre, hungrig i blåsten :P

Söndagen började med frukost, packning, utcheck och promenad ner till centrum. Knatade runt på Nordstan i ett par timmar innan vi blev trötta och fick ont i ryggen. Då gick vi till stationen och satte oss där. Tog en liten fika, och sedan gick vi på tåget. Resan hem var lugn. Kom till Växjö vid tre, och vår buss gick 17:55. Snark. Tog en pizza, gick på Åhlens och Cityhallen. På vägen hem gick bussen vi åkte med sönder, så en anslutande buss fick stanna bakom oss på vägen, medans vi bytte mitt ute bland trafiken. Sedan åkte vi 500m för att byta till bussen mot alstermo :P Hoppade av i Älghult och gick bort till Tfans syster som hade haft barnen. Ungarna blev glada och allt hade gått bra :) Underbart att höra :)
 Urban körde hem oss, sedan tog det kanske en timme innan ungarna var i säng. Sedan kom Ela förbi för att förhöra sig om helgen och när hon hade gått började vi göra oss iordning för sängen. Trötta var vi :)

Idag ska Aimée gå Luciatåg. Bra att hon är både rosslig och snuvig :P Hoppas att det inte blir värre över dagen. Mamma skulle ha kommit och sett henne lussa, men hon fick hoppa in extra på jobbet igår, och fick naturligtvis inte sova något inatt. Oväntat :P Tråkigt bara, Aimée kommer att bli en smula besviken, för hon hade verkligen sett fram emot att mamma skulle komma... Blä.

Nähä, nu ska jag bre smörgås till Aimée, sedan lär väl Bums vakna :)